wel of geen kerstkaarten |
Reageer |
Autheur | |
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 December 2015 om 18:58 |
Ik zit een beetje inspiratieloos voor de laptop. Ik heb tot nog toe jaren zelf mijn kerstkaarten gemaakt maar heb nu geen inspiratie. Ik stuurde er altijd zo'n 70.
Hoe doen jullie het dit jaar, wel of geen kaarten of via mail of zo iets? Ik denk dat ik mijn adreslijst es even kritisch ga bekijken . Denk de lijst dan wat te gaan inkrimpen. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik schrijf ongeveer 50 kaarten. De laatste jaren meestal een foto van iets dat ik zelf gemaakt had. Kerstgroep, kerstkrans bv. Dit jaar stuur ik goedkope gekochte kaarten en haak ik kerststerren en engeltjes om bij ieder kaart er eentje bij te doen. Heb er nu 26 klaar. Volgende week zondag moeten ze klaar zijn, want dan wil ik de kaarten gaan versturen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ben zo'n vergeetkop wat kaarten betreft. Ik schrijf ze altijd maar vergeet ze op de bus te doen, of ik heb geen postzegels genoeg.
Ik heb eens een keer de kerstkaarten waar ik nog geen postzegel voor had afgegeven met de volle 47 cent (toen was het nog maar zo weinig) er bij ingestoken. En als ik hier in de kast ga kijken, staan er nog altijd kerstkaarten van 5 en 6 jaar terug klaar om verzonden te worden. Maar ondertussen weet iedereen wel dat ik dat dus vergeet. En het mooiste van al : ik heb hier nog hopen kerstkaarten liggen en ider jaar koop ik er wel bij. |
|
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit jaar voor het eerst dat mijn lief zelf probeert digi-kaarten te maken.
Wij stuurden altijd via snailmail, maar de laatste jaren kregen we steeds minder en minder. Het gaat niet zozeer om: stuur ik dan moet jij ook sturen. Het gaat meer om het gevoel dat het minder gewaardeerd wordt. Tuurlijk zijn er wel die gewoon een echte kaart krijgen. Paar jaar geleden was het mode zelfgemaakte kaarten te sturen. Die heb ik allemaal bewaard in een groot foto boek. Gelukkig krijg ik elk jaar nog wel 1 of 2 eigenmaaksels. Die gaan ook in dat boek. Tijdens de kerstdagen ligt dat in de buurt van de kerstboom. Gasten vinden het heel leuk om daar in te kijken. Ik ook hoor. Zitten ook werkjes bij van mensen die inmiddels overleden zijn. Het word zo een dierbaar boek. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kerstkaartenlijst wordt elk jaar korter. Maar ik neem wel 25 á 30 kaarten mee voor het feest van de soos. Daar hoeven geen zegels op.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb besloten, dit jaar wegens bezuinigingen geen kaarten te versturen.
ook geen uitzonderingen. soms heb ik zo'n bui |
|
oant Sjen
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo langzamerhand heb ik de hoeveelheid terug gebracht tot 20 kaarten per post. Daarnaast zijn er die ik ter plekke afgeef en sommige mensen stuur ik een e-mail of doe een telefoontje. Kaarten schrijven vind ik geen echte leuke klus.
Mooi idee om handgemaakte kaarten in een album te bewaren!
|
|
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer. Wel stuur ik naar de meest dierbare mensen (tussen de 15 en 20 personen) om me heen een nieuwjaarsgroet. Altijd in de eerste week van januari een fotokaart met een fotocollage van foto's van het afgelopen jaar. Wordt altijd heel erg leuk op gereageerd.
|
|
omajan
Hobbyguru Lid sinds: 21 Februari 2013 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat vind ik een goed idee Geotje, ga ik over nadenken en misschien navolgen.
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Daar heb je zeker een punt mee te pakken. Niet iedereen viert kerst. Het nieuwe jaar gaat wel voor iedereen in die met "onze" jaartelling leeft.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb niet meer dan 20 zegels nodig en heb met veel gefoeter vandaag bij de Hema kaarten besteld - eigen foto met een sausje van ijskristallen
der over. Wel vraag ik me ieder jaar weer af waarom ik ze niet al lang in huis heb . . .
Ook kon ik geen hulst met bessen op de foto zetten - ik kwam erachter dat de vogels de boom al helemaal kaalgeplukt hebben . . .
|
|
BreiMuts
Duizendpoot Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
Post Options
Thanks(0)
|
maakte altijd mijn kerstkaarten zelf dit jaar maar goeiekope bij kruitvat gekocht,het word een beetje te duur om ze zelf te maken.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kaartenmaaktalent gaat niet verder dan wiebeloogjes plakken op een dier of mens.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik bestel altijd van die fotokerstkaarten. Dit jaar afgelopen woensdag al bericht dat ze klaar waren, binnen 2 à 3 dagen in de winkel. Mooi dat ze er gisteren nog niet waren en morgen heb ik geen tijd om ze te halen dus voor woensdag gaan ze niet op de post. De Belgische post kennende gaat dus niemand op tijd de kaarten krijgen... :-(
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als het aan mij ligt doen we geen kerstkaarten, maar mijn man zal op het laatste moment wel zeggen dat we ze wel moeten versturen. Ik wacht wel af.
|
|
E Strea Chikitu
Hobbywonder Lid sinds: 18 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 428 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met de kinderen zocht ik leuke kerstkaarten uit bij de kringloop!
Hier plakken we wat glitterstickers op; klaar! (nog duurzaam ook :-) |
|
E Strea Chikitu * ; http://estreachikitu.blogspot.com/
Made with love, for love |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |