Wintertijd |
Reageer |
Autheur | |
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Oktober 2015 om 14:18 |
oant Sjen
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan niet wachten op . . . 21 december, dan worden de dagen weer langer
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja, maar nu eerst een uurtje langer slapen.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
De leukste nacht van het jaar: verschuiving terug naar wintertijd. De donkere tijden vind ik juist heel bijzonder. Het heen & weer schuiven met die klok hoeft voor mij trouwens helemaal niet. Eigenlijk raar dat in Nederland de klok 's winters 40 minuten voor loopt op de reële tijd en in de zomer 1 uur en 40 minuten. Kijk op de klok en je ziet hoe laat het niet is.
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Technisch gezien is de dag van morgen langer dan die van 21 december... een heel uur langer zelfs. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat weet ik wel, maar ik verlang naar het moment dat we de kortste dag gehad hebben, dat de dagen weer lengen. In die periode
kijk ik ook heel actief op mijn kalender om te zien hoeveel we er bij krijgen, later slijt dat weer.
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
mijn ouders kwamen altijd eerste kerstdag bij ons eten.
en mijn Vader zei ieder jaar weer. "je kunt wel zien dat de dagen weer lengen" |
|
oant Sjen
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb last van de klok heen en de klok terug, mijn biologische klok is veel sterker. de dieren hebben er ook last van.
korte dagen vind ik erg knus en de winter vind ik uitermate rustig, daar geniet ik van! als de dagen weer merkbaar gaan lengen, zo in februari dan begin ik de capucijners al te zaaien en de erwten, dat vind ik dan ook weer fijn maar de klok mogen ze van mij laten staan zoals hij staat |
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
oant Sjen
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het altijd zo vervelend dat ze het altijd om 3 uur 's nachts plannen.
Moet je weer speciaal je wekker op 3 uur zetten, zodat je hem daarna weer op 2 uur kunt zetten (en dan moet je nog goed bedenken dat je het alarm weer uitzet, anders ben je een uur later weer wakker) |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt het vóór het slapen of na het opstaan doen. Ik heb er nooit problemen mee, ik leef een paar dagen op het klokje van mijn honger of gaapneigingen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
maar dat is speciaal voor de jeugd gedaan. Diegene die om 3 uur moeten thuis zijn kunnen zo eens één keer een uurtje langer wegblijven.
Ik vind het in ieder geval creepy want je beleeft dat uur 2 keer opnieuw en toch doe je niet 2 keer hetzelfde. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt wel een uurtje langer drinken, als je uitgaat, dat wel.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |