Stomme Spring Plumage |
Reageer |
Autheur | |
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 Maart 2015 om 19:53 |
Ik heb hem opgeruimd. Was eigenwijs en heb de mouw, ondanks jullie raad om hem zonder veren te doen, toch met veren gemaakt. De mouw is veel te lang en niet mooi. Nu zou ik hem dus weer uit moeten halen, maar de steken van het armsgat zijn al zo uitgelubberd. Denk dat het niet meer mooi wordt. Dus heb ik hem maar aan de kant gelegd. Hij gaat naar zolder en mocht ik het garen een keer willen gebruiken, dan haal ik hem wel weer uit.
Maar die mouw was niet alles, dat veren garen is schijnbaar veel te zwaar want dat vest is me toch lang geworden (of ben ik nu zo klein). Ik denk dat je dit patroon echt wel van goede kwaliteit garen moet maken, mijn garen was te goedkoop spul.
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
O ja, vind het niet zo erg hoor, ik vond het wel een leuke uitdaging. En wie weet, maak ik hem ooit nog eens met betere kwaliteit garen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het was vanaag toch net een dag om te mopperen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Online Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
maxikleding wordt terug mode hoor Janne Marie.
En anders efkes wassen dan gaan die lubbersteken misschien ontlubberen en kan je er kortere mouwen inbreien. |
|
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Hahaa Bep, goed van je! Altijd ergens een positieve kant aan "breien".
Hij ligt nu gewoon in de tas en ik ben aan iets anders begonnen. Weer iets waarvan ik half verwacht dat het niets wordt, maar wat ik gewoon wil proberen. Nl, een eenvoudig kat patroon wat ik wil proberen te maken met Scheepjes Grizzly. Je moet dan een keer weer aan de andere kant (aan de opzetsteken) weer verder breien en of ik die terug kan vinden met dit garen? Ik betwijfel het maar och dan ben ik weer even bezig geweest.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je maar het goede aantal lussen kunt ophalen aan de andere kant, is het goed. Het hoeven niet precies de steken te zijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Oke, we zullen zien of het me lukt.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
tuurlijk dat dat lukt.
|
|
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik het toch maar wat foto's gemaakt, kunnen jullie hem zien, de draak van een vest:
Sorry, beter foto lukt niet.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het helemaal niet zo dramatisch Janne Marie. Ik zou de mouwen eruit halen. Het geheel zonder mouwen wassen en netjes platliggend laten drogen. Waarschijnlijk ziet het er dan gladder uit. Dan zou ik er mouwen in de hoofdkleur in maken, maar niet uitlopend, gewoon glad.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik zou er ook aanpassende (spannende) mouwen in maken. Gewoon recht..
Ge ziet het verschil al op de foto's vind ik. De rugfoto is niets te zien van de veren in de mouw en op de foto met het fototoestel in het midden zie je een stuk veer in de mouw en naar mijn mening is die er te veel. |
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik sluit me aan bij Bep en Lidwina. Gewoon een rechte mouw, zonder veer. Wanneer ik op Ravelry de andere resultaten zie van dit patroon, valt me op dat die veer op de mouw er alleen leuk uitziet wanneer je op de rug wordt gekeken en met je armen breeduit je vest vasthoudt. Alleen dan is het een mooi geheel, maar het lijkt me knap vermoeiend om altijd zo te blijven staan
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben het met jullie eens, die veer op de mouw is teveel. Mocht ik hem toch verder maken, dan worden het gewone mouwen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |