Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

doktersbezoek

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2014 om 11:17
Ik heb een metalen tekentang, met die tang verwijder ik de teek (meestal uit katmans), dan heb ik een afgeschreven biebboek
"Brandend verlangen" van Constance Gluyas, dan leg ik de teek tussen een vel keukenpapier op dat boek en dat druk ik hem/haar
plat met de achterkant van de tang - tis echt een degelijk ding (boek & tang).
Mijn huisband heeft van de EHBO zo'n plastic tekentrekker (die schijnt beter te zijn), maar ik lach hem lekker uit.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2014 om 14:02
Mijne is ook van plastic (of beter gezegd: mijnes zijn... ben in het gelukkige bezit van wel vier tekentangen: één standaard in de auto, één in mijn tas, één op de beneden en één op de bovenverdieping.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2014 om 17:04
Wat ook goed werkt als pletter is de achterkant van een potlood, met zo'n afgeronde kant op het einde.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2014 om 23:24
Toch maar vieze beestjes die teken.
Onze hond had er veel last van toen hij een pup was. Dan ook een paar tekentangetjes gekocht. De laatste jaren lijkt hij er geen last meer van te hebben. Hopelijk blijft het zo.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 10:03
Sommige nekdruppels werken ook tegen teken, bij honden en katten dan, of ze voor mensen werken, heb ik niet geprobeerd. Onze katten krijgen Advocate, een dure grap, maar dat werkt ook tegen oormijt en inwendige parasieten. Het scheelt een paar drama's, die we vroeger hadden met wormpillen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 11:16
De vlooiendruppels werken vooral in het begin ook tegen teken, maar bij onze haarbal is het  in de praktijk zo dat de teek er wel
zit vastgebeten en wel. Als je hem dan weghaalt is het beest wel dood, maar ook dood zit hij vast Unhappy
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 21:15
De uitslag van de bloedonderzoeken zijn binnen.
Mijn vader is definitief besmet. Bij mij is de uitslag:
"... an infection with Borrelia is not assumed"....
maar wordt ook niet uitgesloten, dus...

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 21:18
oei, dwz dat hij kans heeft op het ontwikkelen van de ziekte van lyme?

en dat jij nog altijd niks weet in feite, het kan maar het kan ook niet
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 23:13
Als je in het begin van een Lyme infectie antibiotica neemt kun je het geheel genezen en dat scheelt een hoop ellende later. Als het eenmaal chronisch is dan wordt het afzien. Flink doorzeuren bij de huisarts.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2014 om 23:18
In Frankrijk verkopen ze een soort lepeltjes met een wig erin, die kun je dan onder de teek doen en heeeeeeel langzaam naar boven, dan komt het er meestal perfect uit met kop en al en valt keurig in het lepeltje. Vervolgens in de gootsteen met heet water met een drupje afwasmiddel erin, even laten verdrinken ( het afwasmiddel zorgt dat ze zinken) en dan doorspoelen.

Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 23:09
Zo, even een klein weekje uitgewaaid in Ierland.

We vermoeden dat mijn vader al enkele jaren geleden besmet is. Hij was alleen te koppig om zich te laten testen.
Inmiddels hebben doktoren bij hem een waarschijnlijke spierziekte vastgesteld, het enige probleem is dat werkelijk waar AL DE symptomen van die spierziekte tevens symptomn van Lyme kunnen zijn.
Kortom: Mijn zus en ik weten nog steeds niet of we drager zijn van een eventuele spierziekte (HMSN) of dat hij toch alleen last van Lyme heeft (Ja, we wilden uiteraard ook dit getest zien om zelf meer zekerheid te hebben of die spierziekte er nu wel of niet is).

Wordt ongetwijfeld allemaal vervolgd.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 23:15
oei, en nu maar denken en hopen (is lelijk, ik weet het) dat hij de ziekte van Lyme heeft.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 13:12
oei heftig,en spannend.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 14:21
Ik heb twee mensen in mijn omgeving gehad die Lyme hadden, echt een nare ziekte. Eentje heeft er na een jaar revalideren nog steeds last van, maar gelukkig is het wel te behandelen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 21:51
En ja, wordt vervolgd.

De dokter belde ons over de uitslagen.
Hij vertelde mijn vader wat de uitslagwaarden waren waarboven een persoon Lyme heeft.
Zijn reactie daarop was: "Maar dan zit mijn dochter daar ook boven".
Reactier van de dokter: "Ja, zij heeft dan ook Lyme"..
Waarom het laboratorium het dan betiteld heeft als "... not assumed..." Daar zou hij nog over gaan bellen.
Morgen horen we meer over hoe en wat...
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:19
O bah, dus jij hebt het dan toch ook.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 22:19
Ik zou al terug bloed laten nemen en de waarden opnieuw laten onderzoeken. Het lijkt zo precies of er ergens stalen zijn verwisseld.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2014 om 23:56
Nee, die waarden (die dus te hoog zijn) stonden op hetzelfde papier als de ".. not assumed".
Maar goed, ik wacht het gesprek met de dokter morgen wel af.
Heel veel klachten heb ik niet, dus ik vermoed dat ik in een beginstadium zit.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2014 om 19:27
Originally posted by C4th C4th wrote:

Nee, die waarden (die dus te hoog zijn) stonden op hetzelfde papier als de ".. not assumed".
Maar goed, ik wacht het gesprek met de dokter morgen wel af.
Heel veel klachten heb ik niet, dus ik vermoed dat ik in een beginstadium zit.

is het nog altijd .. not assumed..?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.329 seconden.
Lang Yarns