Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drastische maatregelen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drastische maatregelen
    Posted: 24 Oktober 2014 om 13:54
Ik heb besloten dat ik mijn sjaal ga uithalen en opnieuw breien. Nadat ik hem gewassen had, werd ie zo veel langer dat hij nét 3x om mijn hals kon. Helaas zit hij dan zo strak dat ik half stik. 2x is weer veel te los.

Beslissing net gemaakt, hele ding uitgehaald en zit nu met een enorme bol wol. Steken zijn opnieuw opgezet (48 minder dan eerst) en begonnen met 1e toer.

Van mezelf weet ik dat als ik dit niet doe, ik de sjaal waarschijnlijk nooit ga dragen, en dat zou zonde zijn van de 20 euro aan wol...

Maar wel een beetje treurig dat ik al het werk opnieuw moet doen..
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 14:17
Uhm, heb je steken geteld voordat je het uitgehaald hebt en toen bedacht dat je 48 steken minder nam ?
Want het garen is nu gewassen en gaat straks niet weer zo enorm oprekken, dat enorme oprekken heeft wol altijd bij de 1e wasbeurt.
Laat ik het zo zeggen, je bent echt de enige niet, die dit overkomt Unhappy
Maar ik vind het moedig van je, misschien raak ik ook ooit nog zo ver Wink
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 14:44
Wat bedoel je precies?

1e keer heb ik 240 steken opgezet (het is een patroontje van 24, dus 10x patroontje)
Na het wassen zou hij 2 patroontjes korter kunenn, dus 48 steken minder.

Bedoel je dat hij nu na het breien weer net zo lang is als voor het wassen als ik 240 steken doe? En dat hij dan veel korter wordt als ik er 48 af haal?
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 14:58
oja tuurlijk. Ben ook lekker dom bezig, overnieuw dan maar weer
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 15:09
Ja nou, tis een beetje moeilijk uitleggen - maar ik denk dat je met echte wol gebreid hebt - als je iets in de winkel koopt heb je hooguit kans
dat het bij te heet wassen maatje kind wordt. Maar als je verse wol van een bol hebt . . . meestal rekt het dan bij de 1e wasbeurt op.
Dat enorme rekken doet het vooral de 1e keer. Dus als je nu te extreem steken mindert is de sjaal straks misschien te klein.
Je moet de middenweg zien te vinden, je-weet-wel eerst uithuilen, dan even goed denken en dan opnieuw beginnen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2014 om 18:09
Ja voor het wassen was hij goed. Doe m dus nu gewoon weer 240 steken :)
Bedankt voor je snelle reactie, nu kon ik m nog snel uithalen en had ik nog maar 1 toer gedaan Wink 
Diep van binnen huil ik nog steeds een beetje, maar ik ga vol goede moet weer beginnen.
Nog 74 toeren!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2014 om 22:59
Zou het niet handiger zijn als je met deze gewassen wol eerst een nieuw proeflapje maakt, dit wast en dan kijkt wat er gebeurt voordat je helemaal opnieuw begint met deze 240 steken?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2014 om 10:23
Dit is een van de redenen waarom ik zelf nog steeds met een trui zit te trutten, ik heb hem wel al uit de kast gehaald om het vermaledijde
ding uit te halen, maar dan ga ik helemaal opnieuw breien en hoeveel steken dan ? Ik ben nog een zwaar in twijfels
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns