Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

trouwe gast

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 20:01
Originally posted by bloem bloem wrote:

Ik ben gek op vogels ,maar dat weten jullie onderhand wel .maar de ijsvogel heb ik nog nooit gezien.
hij komt hier wel voor dat is het probleem niet maar ik kan ze nergens vinden

Aan de plaatselijke vogelaars vragen waar ze zitten. Ze hebben vaak een vaste pleisterplaats, een mooi overhangend takje of zo van waaraf ze vissen. En dan gewoon afwachten. Op een veilig afstandje, met kijker. De beste tijd is aan het begin van de zomer als ze jongen hebben, want dan moeten ze veel vangen en vliegen af en aan.
Voor ons is het makkelijk, zomers als we op het terras zitten komen ze overvliegen, altijd met een schrille "tsiet-tsiet" eraan vooraf.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 20:59

Originally posted by petraco petraco wrote:

prachtig zeg.
Wij doen het alleen met koolmeesjes, pimpelmeesjes , rood borstje en merels.
Maar ook prachtig om te zien.

bij jou komen ook het winterkoninkje de vink het zwartkopje de groenling en ook de putter voor

Klopt inderdaad het winterkoninkje en de boegvink. De andere weet ik eigenlijk. we doen ze ook voeren op dit moment met vet bolletjes en pindakaas voor de vogels. strooivoer komt nog.
Heel gezellig om te zien.

Hoe wist je dat eigenlijk dat ook deze vogels in ons tuintje zitten ?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2014 om 22:09
Ik ben wel in Limburg geweest en let altijd op vogels.
en hier staan ze ook op http://www.vogelbescherming.nl/tuinvogel/tuinvogels/algemene_tuinvogels
oant Sjen
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2014 om 11:27
Leuk die passie voor vogels. In onze tuin staan we ook soms versteld van mooie exemplaren, maar meestal kennen we de benaming niet. Eigenlijk jammer.
Grx
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2014 om 18:41
Leuk he. Wij voeren de vogels ook altijd en hadden vorig jaar een hele familie bonte spechten die kwamen eten.
Pa en moe haalden het uit de voerbak en de drie jongen zaten op het muurtje te wachten tot ze gevoerd werden.
Was super.

Mooie foto trouwens van die spechten.
Heb je die met fotoshop bewerkt zodat de specht en de pindakaas eruit springen, of was de achtergrond zelf zo grijs?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2014 om 19:14
de foto is vanuit de serre genomen. het was druilerig weer, en de ramen waren allesbehalve schoon. Ik heb hem alleen ingezoomd maar er verder niets mee gedaan.
het is heel moeilijk om een foto van de Specht te maken. bij de minste beweging is hij weg
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 22:32
't blijft een schitterende foto, vooral die gekleurde specht en pindakaas, met die zwart aandoende achtergrond. Echt schitterend.

Vorig jaar hadden we een nestje in de tuin. Helaas ben ik er niet in geslaagd een foto te maken toen er vier op een rijtje zaten, wel onderstaande foto.
Niet zo mooi en scherp als die van jou, maar wel lief, die kleintjes, vooral die onderste

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 22:38
heel mooi plaatje. ja ik geniet ook iedere dag   van al die vogels
oant Sjen
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2014 om 23:51
Dat is leuk, zo'n nestje spechten!
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 19:39
Heel leuk, vooral als het stelletje kleuters op de muur staat te wachten tot ma voldoende voer voor hen uit de pindazak of vetbol gepeurd heeft :)
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2014 om 19:51
Originally posted by C4th C4th wrote:

Heel leuk, vooral als het stelletje kleuters op de muur staat te wachten tot ma voldoende voer voor hen uit de pindazak of vetbol gepeurd heeft :)

Ik hoop dat je daar nog een mooie foto van kunt maken.
ze waren hier vanmiddag met z'n tweeën. maar een foto maken is niet gelukt.
oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 10:18

Ik hoop dat je daar nog een mooie foto van kunt maken.

Dat zal niet gaan lukken. De kleuters hebben inmiddels allemaal hun vleugeltjes al wel uitgeslagen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns