geen taarten gebakken, schande |
Reageer |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 November 2014 om 00:25 |
vandaag zou het mijnen toer geweest zijn om taarten te bakken, maar bij gebrek aan tijd is dat er dus niet van gekomen.
k'ben van gisterennamiddag 3 uur dus bezig om een dikke trui te breien voor het weekend. Na 2 bollen op de rondbreinaald heb ik alles afgetrokken en ben ik opnieuw begonnen op de nonnenaanleermethode en onder de arm. Tot 's nachts 3 uur bezig geweest en van 's morgens een uur of negen terug. Ondertussen nog naar de winkel inkopen gaan doen voor 16 man voor het weekend. ik moet de koppen van de mouwen nog doen, alles ineenzetten en een kol erop breien. Vandenamiddag vertrekken we op weekend naar Diessen dacht ik, in ieder geval ni ver van Tilburg. Met bijna de hele familie, kerstmis gaan vieren, met pakskes en kerstboom (een zielig gevalletje, zo een van de eerst plastieken, een stok met een paar zijwaartse takken en daar wat groene plastieken frennekes opgeplakt) en al. Dit is een van de weinige keren dat ik al weet wat we gaan eten : vrijdagavond kaas met frans brood en cola (voor de liefhebbers is er wijn). Zaterdagavond, keuze uit bouillonfondue en gourmet. Iedereen moet meehelpen alles klaar te maken en tafel te dekken. Gewoonlijk heb ik een groot blad met een rooster en daarin ingevuld wie wat wanneer moet doen, zodat het niet altijd dezelfde zijn die op hun gat moeten zitten. De kerstboom wordt altijd versierd met snoepgoed (marskes, twixkes, bountykes, milkywaykes, lange jannen) waar een touwtje rondgebonden is en zo in de boom gehangen. Maar bij gebrek aan tijd om de versiering te maken,zal die dit jaar niet meegaan. Dus geen taarten maar ik heb wel puddingskes gekocht, vanille en chocolade, rijstpapkes en 4 bakken tiramisu (waarvan ik er ene achterhoud denk ik (voor eigen gebruik) |
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(1)
|
oant Sjen
|
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(1)
|
Veel plezier dit weekend. Het belooft daar gezellig te worden.
En hopelijk geraak je rond met je brei planning, anders wordt het voor volgende week .
|
|
Grx
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(1)
|
Gefeliciteerd met je verjaardag Bep. Waarschijnlijk zul je dit pas na het weekend lezen, want volgens mij heb je een vol programma en dus geen tijd.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(1)
|
gaan jullie dit weekend kerst vieren?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Volgens mij is het een Sinterkerstverjaardagfamiliereunie.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(1)
|
Van harte! En veel plezier dit weekend
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(1)
|
Prettige verjaardag Bep!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
Van harte Bep
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(1)
|
gefeliciteerd
|
|
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(1)
|
Proficiat Bep en nog veel brei en haak jaren gewenst!
|
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(1)
|
Beetje laat maar gefeliciteerd
|
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
.... en ook hier merciekes.
En wij hebben idd kerst gevierd (omdat het vier generaties zijn, mijn ouders, ik+man en 1 broer+vrouw, zijn kinderen en onze kinderen met hun wederhelften en hun kinderen dan weer) en omdat er met die dagen zo veel overentweer moet gegaan worden naar de diverse families en schoonfamilies doen wij dit dus al verschillende jaren zo. We hebben zelfs al eens kerstmis gevierd in mei. |
|
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
Haha wat een goed idee.Was het een geslaagde kerstviering,je hebt toch nog geen oud en nieuw gevierd toch?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Oud naar nieuw niet nee, dat is voor met de vrienden te vieren.
En de twee studenten van mijn broer zijn speciaal zaterdagnamiddag afgekomen en zondagmiddag terug naar huis gegaan. |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |