Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ambras

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 15:21
Mens mens, 2weken weggeweest en het lijkt wel een soap hier, geweldig, wat een leuke bijdragen overal, hulpaan vragenden, advies aan klagenden en dan deze tongbrekers..kheb er ook 1..komtie
Pieter Peters plant pietepeuterige peterselieplantjes in pimpelpaarse peperpotjes..
Zo, en nou meei zun alle mar oefene en oewe tong breke en dris glovik gin brabants woordeboek zoas Bep int vlaamse neerzette...mesgient kande gij impesaant zoiets opzuuke vur ons Beppeke....Houdoe ammel en bedaankt vur alle plezier hier opt forum....p.s. Witte gij Bep, dasse in Olland da gezellig kwekken meei mekaore "beppen" noemen...ik kantok nie hellepe hor... en ok nog un hug vur Maggy.s..: bedankt voor je mail meissie
En nu weer aant opruimen en de koffers leeghalen...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 15:38
sjaans dat er maar 1 bep op het forum is toegelaten he.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 17:59
Welkom thuis, dutchy, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad met veel mooi weer. Ik zit hier eerlijk gezegd te duimen dat het gaat regenen, ik heb vrijdag het gras gemaaid, toen kalk en mest gestrooid en vanaf dat moment op regen zitten wachten. Dat gedoe met tuinslangen vind ik zo vies en modderig. Gelukkig heeft het wel elke morgen mist en dauw gegeven, dus het spul zal best al doorweekt zijn en de aarde in duiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 18:43
Hehehe, mischien wat Magtelt zegt...zo'n batting voor quilts?
Kleine beetjes...je kunt die bv ook bij veritas verkrijgen.

Hier heb je er ook zo eentje...

Moeder mientje's minste meiske maakte mutskes met 't machientje.

of...

keizer Karel kleinste kiendje kakte kleine kromme katievige kutteltjes...LOL

Zijn er nog van mijn moeder...LOL
Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 19:13
ik heb dus batting moeten goegelen omdat ik begot niet wist waar creananske het over had. Ik heb ooit een prikbord gemaakt voor mijn dochters met de zelfgeprinte foto's op doek van hun kinderen en toen had ik ook zo'n vlies nodig. Bij gebrek heb ik toen een dampkapfilter gekocht (was goedkoper). Maar is tegenwoordig ook weer moeilijker te vinden.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 19:19
dampkapfilter? laat mij raden zoals bij ons een afzuigkap?
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 19:27
Hallo Bep,

Ik weet niet of we het nu over hetzelfde hebben...
Ik spreek over die dikke vulling van bv het merk Hobbs.
Die tussen de top en de achterkant van een quilt zit.

Ja, Engeline...
Dat is hetzelfde...

Maar tegenwoordig zit dit in de nieuwere modellen niet meer in,he...
In die van mij toch al Big smile eeuwen LOL niet meer...he Bepje? Hahahahaha...
(Ben je aan het plagen,hoor)

Groetjes Creananske

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 19:39
En dan werd het stil...
Wedden dat de patat er voor iets tussen zit ? LOL
Groetjes Creananske

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 19:53
ja ik bedoel ook die, en idd is dus bijna niet meer te vinden die afzuigkapfilters. Heb ze ook al een 20 jaar niet meer maar ik dacht ze verkopen die nog dus moet het nog te vinden zijn en na lang zoeken toch nog gevonden.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 20:06
Action heeft afzuigkapfilters.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 20:08
dan zal ik daar eens gaan kijken want ik moet nog zo een paar 'bordjes' maken
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2014 om 20:16
Kheb er ook nog 1 Creananske, die van jou zijn ook leutig en van dampkapfilters heb ik glad geen sjoege...:
Als een potvis in de pispot pist heb je een pispot vol met potvispis....

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 00:48
nldutchy is het dit dat je bedoelt?

http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/brabants
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 08:08
Net gevonden...
Vrei interessant...
Was nog altijd op zoek naar het waar komen mijn suikerboontjes vandaan...
Ik vind het terug onder West- vlaanderen.
Kortemark...pag.3
sperzieboon prinsesseboîne, suukerboîne.

Word hier in Roeselare ook wel veel gezegd...
Ik ben opgegroeid in Zarren.
Zarren is een deelgemeente van Kortemark.
Maar als ik dan kijk dan zie je wel dat je veel dialecten samen begint te voegen...
Je groeit op in Zarren,gaat naar school in Staden en Roeselare.
Dan ga je naar Roeselare gaan wonen.
Terug hoor je vreemde dialecten die je zonder weten overneemt...
Brugge enzo...
Komiek,he...

Groetjes Creananske

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 09:38
Ik heb ooit een lapje tussenvoering gekocht bij de Beekbergse wolhal, maar ik denk dat je het beste bij quiltwinkels kunt zoeken. Of op de markt. Ligt het niet op de kraam, dan vragen, misschien heben ze dozen onder de uitstalling. Ik heb het ooit gebruikt voor een gebreid mofje, lekker voor in de auto. Het heet meen ik ook wel fiberfill.

Mijn vader was Haginees en sprak van prinsessebonen, mijn moeder gaf ze pas door als hij netjes sperziebonen zei. "We zijn hier in Amsterdam en niet in Den Haag".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 10:54
OOOOh, Beppeke, bedaankt vur dieje link, die hek meteen op mn vurblad gezet....kheb jaren de brabantse scheurklender opt kleinse kamertje gehad en hoop die komend jaar weer te bestelle.....

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 10:57
ja fiberfill, die naam was ik ook aan het zoeken. en de afzuigkappendoekfilter trekt daar heel hard op, voelt alleen een beetje harder aan.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 10:59
De marskramer heeft ze ook nog de afzuigkap filters.
Heb nl een oude afzuigkap, dus gebruik ze nog
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 11:01
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

OOOOh, Beppeke, bedaankt vur dieje link, die hek meteen op mn vurblad gezet....kheb jaren de brabantse scheurklender opt kleinse kamertje gehad en hoop die komend jaar weer te bestelle.....

das nikske, is alles in één klap, één woordenboek voor heel vlaanderen EN nederland.

Ik verschiet er wel elke keer van dat er zo veel dialecten zijn. Bijna per drie gemeentes is er wel een andere uitspraak van een woord.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2014 om 14:57
Mijn moeder gebruikte het woord ambras ook, maar dan in de betekenis van: Wat een gedoe of wat een aanstellerij of wat een werk en dan meestal bedoeld voor iets wat eigenlijk niet veel voorstelde. Dus 3 betekenissen. We zijn dan in Nederlands Limburg tegen de Belgische grens aan met een moeder met halfbelgische roots.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns