ander woord voor........ |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
iets moedwillig kapot maken : verrenneweren
zware diarree (echt zware diarree) : den afgang hebben spetterpoep race kak |
|
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij noemen dat kledderklei :S |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn nichtje heeft het altijd over "een Dili boterham"! Dit zijn twee sneetjes verse witbrood, goed boter erop en dan een dikke laag hagelslag en dan komt het: lekker pletten zodat je een hele dunne boterham krijgt en die is dan zooooo lekker.
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als mijn kinderen speklapjes gingen halen zeiden ze een ond speklapjes ,dun gesneden en hoog opgestapeld want mijn moeder krijgt visiteren mijn broertje zei pam tegen een balpen en tami tegen kauwgum en wij daarna nu ook nog
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vruchtenhagel was bij ons thuis "schriebeltjes" en een stamppot van (als ik het goed herinner) postelein was "keeltjesstamp"
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Griesmeelpudding met rozijnen: Hanenogen
En als we over rabarber praten is het bajam-bajam, maar dat komt meer doordat ik het vroeger toen ik nog peuter was zo noemde :) |
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hagelslag: kriebeltjes
Afstandsbediening: De Toep Diarree: Slingerschijt Thee: Eendenzeik (vooral mijn vader vond dat) Spaghetti: Slinger om je smoel aardappels: piepers (volgens mij komt dat veel voor) Lakens: zure lappen |
|
Hanny
|
|
tiny1951
Duizendpoot Lid sinds: 12 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 100 |
Post Options
Thanks(0)
|
toen mijn dochter geboren werd in 1974,wist mijn zoon die in 1971 geboren was al gauw het verschil tussen een meisje en een jongen,volgens hem had hij een piep en zijn zusje een sneepiep,dat is hem jaren lang achtervolgt.Als hij honger had wilde hij nummenummen.Een helicopter was een hoppieter.Als mijn kleindochtertje in de regen moest lopen moest ze altijd haar parapoepoe mee.(paraplu)Als zij iets stuk maakte dan was dat ka stuk.nooit kapot of stuk,maar kastuk.Ik vond dat heerlijk dat kindergepraat,maar ja dat gaat voorbij ze is nu 7 jaar.
|
|
engeline
Hobbyguru Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
Post Options
Thanks(0)
|
ha,toen mijn kleinzoon 2 jaar was noemde opa.....papoe en een kip een oek????.Toen er een kip ontsnapt was uit de wei riep hij..papoe papoe een oek.We moeten er nog steeds om lachen.In die tijd was hij veel bij ons.en toen wij brocoli aten zei,oma .nesse(Jesse) lus nie bomen....
|
|
BettyKleien
Hobbywonder Lid sinds: 05 Februari 2013 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 867 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn broer had een advertentie gezet om zijn auto te verkopen en toen hadden ze in de krant gezet met een open dank ipv een open dak.Maar wij zeggen dat nog steeds tegen een cabriolet.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het zoontje van een vriendin noemde mij Patoe en een auto een toet. Een Fiat Tipo was een Patoetoet.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |