Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

lijmresten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: lijmresten
    Posted: 15 Augustus 2014 om 13:45
ik heb de robijnen op een afboording van een tuniek eraf gesprutst.
(ik wil rijk worden en alle beetjes helpen).
op de plek waar ze zaten zit nu een lijmovaal.
Buiten dat ik die eraf zou knippen, welke manier is er nog om die lijmresten eraf te krijgen? (Of is er geen andere manier dan een gat erin te knippen?)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 13:57
wasbenzine, aceton, stickerverwijderaar.
Zelf heb ik de beste resultaten met wasbenzine. Maar altijd eerst op een onzichtbaar plekje proberen of je geen vlekken of gaten (aceton) krijgt. Zelf gebruik ik wasbenzine bij resten van etiketten op dingen die ik wil hergebruiken. Bij stof is het vaak moeilijker. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 14:12
Bedankt lidwina.
Zou er een bruin papier (inpakpapier, beschermpapier) op leggen en dan met een heet strijkijzer erover ook helpen of maak ik het dan alleen maar erger?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 14:20
Ik zou de zelfde middelen als Lidwina gebruiken misschien nog nagellak verwijderaar ?? maar altijd eerst proberen op een onzichtbare plaats

De manier die jij opnoemt ken voor het verwijderen van vet of kaarsvet omdat dat smelt en dan in het papier trekt .Ik heb ergens nog een boekje staan van Oma weet het beter . Zal eens kijken of daar een tip instaat .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 15:09
ik heb juist met aceton geprobeerd, want die had ik nog in huis, en de harde lijmresten zijn eraf. Het is terug soepel nu.
Maar de lijm zie je nog zitten in de stof (zwarte tshirt stof) en ik denk dat ze witte lijm gebruikt hebben om ze vast te kleven.

Kleine zwarte bloemekes haken en die erop vastnaaien?
Het is aan de halslijn vooraan.

of krijg ik die 'witte' ovalen er ook nog uit?
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 16:49
Had je deze site al gezien: http://omaweetraad.nl/vlekken/lijm ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 17:15
"Oma weet het beter" gaf dezelfde oplossingen .
Misschien de stof met wasbenzine doordrenken en er een schone lap onderleggen zodat de lijmresten daarin trekken .
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 17:45
Die eigenwijze oma's zijn 't gelukkig wel met elkaar eens (soms). Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:22
Kleine bloempjes haken en er op naaien???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2014 om 10:21
Een boordje haken en aannaaien?
Ik denk ook als je erop zou strijken dat het zal uitsmeren en een grote vieze boel zal worden.

Groetjes Creananske

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.434 seconden.
Lang Yarns