Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oeps... Over hobbyblunders

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2014 om 18:40
Dat met die lifeline in ajourbreiwerk. Tja. Dat deed ik ook maar het ging telkens goed en ik vond het zo'n gedoe om de draad om de paar cm erdoorheen te halen. Dus ik dacht: ik haal de draad eruit en doe het zonder want ik heb het patroon nu toch wel goed in de vingers.....
Je snapt wel wat er gebeurde natuurlijk....

Heb 2 jaar lang geen ajourpatroon meer bekeken.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 20:15
Tja, blunders. Ik heb ondertussen geleerd om mijn breiwerk eventjes neer te leggen als we door de Westerscheldetunnel rijden. Keer voor keer zat er een fout in Shocked en mocht ik de rest van de rit "terugbreien".
Grx
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 20:25
oeps, hoe is t met die sokkenboord afgelopen?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 21:02
Ik probeer wel eens een sokkenboord op te zetten als we op zondag koffiedrinken bij opa. Dat lukt nooit voor ene meter.
Opa vindt het verwonderlijk dat ik brei, dus hij plaagt me met zijn opmerkingen. En dan moet ik het gesprek nog volgen en
ben vervolgens de hele tijd aan het tellen en tellen en nog eens tellen. Breien doe ik dus het beste thuis.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 21:36
Nou, het tweede armpje is helaas idd iets groter en dikker geworden dan het eerste. Dus ik ben vol goede moed bezig met arm 3. En dan hoop ik toch wel dat hij bij 1 van beide andere armen past!

De arm die overblijft gaat trouwens een klein konijntje worden. Op het handgedeelte ga ik 2 oortjes maken en wat zegmaar bij de schouder moest komen krijgt 2 achterpootjes en een wit staartje.

Oja, en de pop wordt geen pop meer maar ook een konijn, een meisjeskonijn met kleertjes. Helaas is me in de afgelopen jaren wel duidelijk geworden dat mijn dochter geen poppenmoedertje is... Dus na deze arm ga ik er een paar mooie oortjes bij breien. En dan moed verzamelen voor de kleertjes.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 22:11
Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

Ik heb het opgegeven. Het was wel een goede reden om nieuwe sokkenwol te kopen: Drops Fabel - daar ben ik fan van Tongue.
Grx
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2014 om 22:40
Originally posted by Oepske Oepske wrote:

Originally posted by breienmaar breienmaar wrote:

Ik heb het opgegeven. Het was wel een goede reden om nieuwe sokkenwol te kopen: Drops Fabel - daar ben ik fan van Tongue.

ik heb tot nu toe sokken altijd van de Regia gebreid - bevalt op zich goed, maar Fabel is goedkoper en heeft meer kleurtjes - heb je die twee wel eens vergeleken?
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2014 om 08:36
Regia heeft ook mooie kleurtjes en is misschien wat zuiverder van garen. Klopt. En blijft lang mooi in de was.
Fabel is vooral mooi voor wintersokken vind ik.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2014 om 08:47
Originally posted by Oepske Oepske wrote:

Tja, blunders. Ik heb ondertussen geleerd om mijn breiwerk eventjes neer te leggen als we door de Westerscheldetunnel rijden. Keer voor keer zat er een fout in Shocked en mocht ik de rest van de rit "terugbreien".

,
Zouden ze dat bedoelen met "tunnelvision"? Wel jammer in een tunnel is net niets leuks te zien. Ik zit in de auto altijd om me heen te kijken, Hé mooie rhododendron, Hé er loopt een kat door de wei, Wat veel verschillende koeien.! Dat soort toerisme.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2014 om 23:38
Yes, ik heb 2 gelijke armen, jiehaaa! Ik vond de 1e arm, die wat strakker gebreid was, mooier dan de 2e, die ik dus van de week had gebreid. Vandaag met het breien van de 3e heb ik bewust flink strakker gebreid, en zoals ik al hoopte: hij is net zo geworden als de 1e. Dus ik ben blij. Pop (die dus een konijn gaat worden) heeft 2 gelijke armen en 2 gelijke benen. Nu nog 2 oortjes erbij maken en dan kan ik haar showen. Nog wel in haar blootje hoor, want kleertjes breien is weer een heel nieuw hoofdstuk.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2014 om 09:32
Fijn, dat het gelukt is!

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. En je hebt helemaal gelijk, de kleertjes, kunnen weer als nieuw project.
Maar dan wel in een keer afmaken afmaken! Zei de ervaringsdeskundige, die zelf ook bijna nooit iets in 1 keer afmaakt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2014 om 13:02
Ja, niet een broek met 3 pijpen en een jasje met 1 mouw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns