Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

veel te groot

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lotjerobin View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: veel te groot
    Posted: 28 December 2013 om 16:18

Ik heb een jas gebreid voor mijn dochter. Helemaal klaar. Prachtig, maar veel te groot. Ik ben de jas nu helemaal aan het uithalen Confused en zal beginnen met een maat kleiner te breien. Wij vinden eigenlijk ook dat het wel wat strakker gebreid kan worden. Er zit nl. een groot deel ajour patroon in.

Wie heeft ervaring met het volgende en wie kan mij eventueel adviseren.

Wanneer ik de jas een maat kleiner brei en ook met nld. 9 i.p.v 10. Kan het gevolg dan zijn dat de jas nu weer veel te klein wordt?

Alvast bedankt voor een reactie.
lotjerobin alias van
Femmie

Alleen liefde kan deze wereld redden. Dus ik ga voor vrede, tolerantie en begrip.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 16:34
Staat er geen patroon tekening met maten bij je patroon ?
Daar dan je eigen maten op afmeten .

Had je een proeflapje gebreid ?? Dat zou ik in ieder geval wel doen en dan met pen 9 en pen 10 en kijken of het klopt .Ik brei een proeflapje altijd groter meer steken en meer toeren en dan het juiste aantal afmeten

Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig veel losser gebreid wordt in een patroon dan vroeger
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 16:46
Wel jammer dat ie veel te groot is geworden, kon ze er niet in groeien? Of wilde je hem haar graag nu laten dragen?
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2013 om 21:59
brei meerder proeflapjes met verschillende naalden.
Goed nameten en dan vergelijken met het patroon.

Veel succes.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 20:46
Dank voor de reactie.
Maar bij het meten kom ik ook in de problemen. Ik heb nu een proeflapje gebreid van 20 steken en 26 naalden met pen 9. Dat zou met pen 10  20 x 20 moeten zijn. De breedte klopt, die is 20 cm., maar de lengte is 22 cm. Ik ga er nu toch maar voor pen 9, want die 2 cm verschil zal volgens mij niet zo heel veel uitmaken.
IK zie wel.
Groet,
Lotjerobin
Alleen liefde kan deze wereld redden. Dus ik ga voor vrede, tolerantie en begrip.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 20:49
Dank voor de reactie, die gezien de feiten wel grappig is. Mijn dochter is inmiddels 43 jaar en zou niet graag passen in die jas.Big smileBig smile
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 21:22
Originally posted by lotjerobin lotjerobin wrote:

Dank voor de reactie, die gezien de feiten wel grappig is. Mijn dochter is inmiddels 43 jaar en zou niet graag passen in die jas.Big smileBig smile

Hahahahaha.... die is zeker grappig!
Maar dat betekent wel dat je enorm veel werk hebt verricht en dat je nu weer overnieuw wil gaan doen....?
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 13:03
Dank voor je berichtje. Ik ben alweer bezig. Gewoon maar even vergeten en opnieuw beginne toch.
Houd mij van de straatBig smile
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 15:12
Originally posted by lotjerobin lotjerobin wrote:

oeps, sorry!
Ik zit in de kleine kinderen vandaar. ik begrijp dat ze niet in der vest wil groeien.Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 3.352 seconden.
Lang Yarns