Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vuurwerk

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 23:18
Hier zijn ze al weken bezig, eigenlijk de hele maand december al. 
Ik ben het spuugzat. Mijn zonen zeuren er ook om hoor, maar dit jaar krijgen ze niks. 
Er wordt heel veel illegaal vuurwerk afgestoken dit jaar en het lijkt af en toe wel afganistan hier
echt schrikken en t gaat tot midden in de nacht door.
Mijn knullen gaan niet naar buiten met dit vuurwerk erbij. Ik hou ze liever heel
Van mij mag t ook gecontroleerd door iemand met verstand worden afgestoken 
maar al die particulieren die t illegaal kopen en verkopen hier ook nog. Pffff
En politie nergens te zien. 
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 23:52
Originally posted by lidy* lidy* wrote:

Originally posted by dine dine wrote:

Ik wist niet dat het in Nederland zo erg was. Al dagen op voorhand ?
Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het behoorlijk op de zenuwen krijgen !

't Is hier volgens mij veel erger dan in België, Dine, hoewel veel slecht vuurwerk daar blijkbaar wel door Nederlanders gekocht wordt. 

We hebben een paar jaar achter elkaar de jaarwisseling in België doorgebracht, vanwege de angstige honden. Wat knallen rond 12 uur, maar verder een oase van rust. Heerlijk! Gaan we volgend jaar misschien maar weer doen, want dit is niks. 

ik weet niet of ze het nog steeds doen lidy maar centerparks hebben geloof ik een speciaal arrangment tijdens deze dagen voor mensen met honden die aan het vuurwerk willen ontsnappen. misschien handig om daar eens naar te kijken?.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 23:58
Ik  vind vuurwerk om zelf af te steken ook niets meer  hoor  vroeger wel gedaan  maar  nu  niet  meer. Maar  goed  wij kopen ieder  jaar wel wat vuurwerk maar  het  liefst gewoon wat sier vuurwerk. Ook kopen wij het wel bij een gerenomeerd  vuurwerk bedrijf  zo dat we weten dat het  goed vuurwerk is. en  we geven er  niet teveel aan uit eigenlijk  koopt  mijn dochter het want  tja die vind het  nog wel leuk maar  ook  siervuurwerk hoor want die knallen vinden wij ook niks 

En een gecontroleerd vuurwerk  vind  ik ook n iks want als je niet in de buurt woont  heb je helemaal niks en dat  is ook saai.  En dat doen ze hier in scheveningen zo wie zo  al iedere zomer  en dat  is ook   voor mij niet te doen om heen te gaan net te ver  zeg maar.

Maar  voor huisdieren vind  ik het  idd wel zielig.

En ook heb ik een hekel aan die stoere kids die eigenlijk  niet met vuurwerk om kunnen gaan omdat ze het stoer vinden om op  andere te richten of hoe harder  hoe beter of met hun dronken kop  stunts uithalen nee daar  hou ik ook  niet van

Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 09:05
Het mooist vind ik een groot georganiseerd siervuurwerk. Veel, hoog, kwalitatief goed en professioneel afgestoken. Van 00.00 uur tot hooguit 00.20 uur en dan klaar ermee. Ik heb een vreselijke hekel aan rotjes en jongetjes en jonge mannen die denken dat het leuk is om overdag????waarom overdag, niemand die er iets van ziet, met vuurwerk te gooien. Volgens mij zit er dan echt een steekje los bij je. Een hele ladder eigenlijk. Helaas ben ik in het bezit van vijf kleinzoons. Ik sta er niet voor in! Nu is de oudste zeven. Dat gaat nog wel maar ieder jaar verder is er ergens een kans op een klein ontsporend knulletje. Voorlopig loeren ze nog naar de Kerstkaarsen maar ik zie ze groeien. Waarom is het zo'n jongensding? Ik zie heel zelden meisjes maar nooit vrouwen als een debiel met een aansteker en rotjes rondlopen.
Hanny
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 10:01
haha volgens mij iets uit de oertijd !
mannen zijn ook meestal king of de barbequi en aan t fikkie stoken in de vuurkorf.

hier zijn ze ook al weken bezig met die illegale knallers en t lieftst in putten enz, alle hondepoep bakken zijn al weggehaald en wat doet de meute, gooit t volle zakkie gewoon naast de deksel,, die er nog wel hangt, moeilijk hoor ff je kakkiezakkie mee naar huis nemen! ze nemen die hond toch ook mee naar huis mag ik hopen
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 10:48
Bij ons lopen er ook wel meisjes die vuurwerk afsteken... Niet zo heel veel, het merendeel is wel jongens, maar ze zijn wel van de partij.
Om maar even psychologisch te doen; volgens mij heeft het te maken met macht uitoefenen, oorlog voeren, de ander te overtreffen...

Maar vandaag mag het hè..., dat vuurwerk. Nou, het lijkt hier Kabul wel!
Intussen hebben heel veel kindertjes geleerd dat je in dit land echt niet aan de regels hoeft te houden, want ze hebben al ongehinderd 3 dagen vuurwerk kunnen afschieten!
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 14:01
Hier lopen echt kleine jochies met zwaar vuurwerk rond 
hele rugzakken vol hebben ze bij zich, ik snap die ouders echt niet hoor

Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 15:23
ach ik ben misschien wat milder, ik was en ben nog steeds heel erg bang voor vuurwerk, maar ik begrijp het wel dat ze het afsteken, het is nu eenmaal traditie net als de sint en zwarte piet, ik vind het alleen zielig voor de dieren, het zijn maar een paar dagen per jaar dus ach moet kunnen, ik baal alleen van dat zware vuurwerk dat is zo gevaarlijk, maar verder vind ik het totaal niet erg, na morgen is het weer voorbij en kunnen we weer genieten van de rust, ik ben zelf ook jong geweest en dat ben ik echt niet vergeten
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 15:50
Originally posted by rosaa rosaa wrote:

ach ik ben misschien wat milder, ik was en ben nog steeds heel erg bang voor vuurwerk, maar ik begrijp het wel dat ze het afsteken, het is nu eenmaal traditie net als de sint en zwarte piet, ik vind het alleen zielig voor de dieren, het zijn maar een paar dagen per jaar dus ach moet kunnen, ik baal alleen van dat zware vuurwerk dat is zo gevaarlijk, maar verder vind ik het totaal niet erg, na morgen is het weer voorbij en kunnen we weer genieten van de rust, ik ben zelf ook jong geweest en dat ben ik echt niet vergeten

Helemaal mee eens Rosaa, alleen ben ik er niet bang voor
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 15:58
Ik kom zelf vandaag niet buiten, want ik ben nu wel bang voor vuurwerk, maar toen ik klein was schoot ik ook zoveel mogelijk rotjes de lucht in. Onze jongens van 9 en 11 zijn ook al een paar uur aan het knallen, ze hebben er veel plezier mee, samen met de buurkinderen. Ik heb er geen problemen mee, zolang ze niet gaan knoeien en hun vuurwerkbril maar dragen. Vannacht gaat mijn man wat siervuurwerk afschieten en we gaan genieten van al het andere moois wat er te zien is.
Groet,

Yobsje
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 16:50
ja met die brillen ben ik wel heel erg blij dat is een goede uitvinding, nu nog vinger en handbeschermers
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 17:07
Ik ben niet bang voor vuurwerk en ik ben ook jong geweest .

Dit is echter geen vuurwerk maar het zijn eerder bommen .

Twee jongetjes gewond in Rotterdam
Hond moet poot missen door vuurwerk
Huis afgebrand in Groningen .

Even op nu.nl gekeken
Back to Top
rosaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rosaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 17:38
ja dat is heel erg zonder meer, maar dat is ieder jaar en ik kijk daar niet meer van op, waar ik wel van op kijk zijn die vreselijke harde knallen, niet normaal meer het lijken wel bommen, maar verder is het hier nog rustig op een paar buurjongetjes na en die genieten met volle teugen en dat vind ik toch wel leuk om te zien en ach morgen met de bezem er over heen en weg is het weer
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.594 seconden.
Lang Yarns