Mindering probleem |
Reageer |
Autheur | |
Corrie tH
Newbie Lid sinds: 02 Mei 2024 Locatie: Helmond Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Mei 2024 om 17:45 |
Ik heb een probleem met minderen in een haakpatroon. Ik ben bezig met een patroon uit Phildar 239 topje oceanen.Het is een truitje met 1 schouderband. Ik moet in elke rij 8 steken minderen maar als ik het doe zoals zij beschrijven voor het minderen van 2 of 3 steken vind ik het niet mooi worden.
Heeft iemand een idee hoe dit op een mooie manier kan?? B.V.D.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
is het dit topje?
https://www.hobbydoos.nl/patroon/30733/topje-met-afhangende-kraag |
|
Corrie tH
Post Options
Thanks(0)
|
Ja,klopt.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dan bedoelt ge waarschijnlijk met die 8 steken in elke rij minderen, het minderen van het dunne bandje links naar de schoudertop rechts en telkens 8 steken naast elkaar?
En moet ge nadien voor die kraag in de steken beginnen haken of wordt die er nadien aangenaaid? |
|
Corrie tH
Post Options
Thanks(0)
|
Inderdaad, dat bedoel ik. Die rand moet er later aangehaakt worden met vasten.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dan kunt ge dus voor die eerste mindering van 8 steken, die laatste 8 steken niet haken, keren en dan eerst 3 vasten haken, 2 halvestokjes en 3 stokjes en dan de rij verder afhaken in de volgende rij weer haken tot de laatste 8 steken (die dus niet haken) en keren en weer 3 vasten, 2 halvestokjes en 3 stokjes. Dan zal de kromming al soepeler zijn.
Misschien is het dan wel handig om telkens een stekenmarkeerder te zetten na die 8 steken dat ge weet tot waar ge moet haken. (3 vasten, 2 halve en 3 hele stokjes). Ge kunt ook zelf bepalen hoeveel vasten en halve en hele stokskes ge neemt. (zolang het er maar 8 zijn), wel in de veronderstelling dat het stokskes zijn en geen dubbele stokskes. En bij het keren zou ik dan al zeker geen keerlosse gebruiken, maar gewoon werk omdraaien en direkt een vaste haken |
|
Corrie tH
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel voor de tip. Dit lijkt mij inderdaad beter.
Ik ga het zo proberen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |