Vragen |
Reageer |
Autheur | |
Adicta
Newbie Lid sinds: 24 Mei 2014 Locatie: Utrecht Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Mei 2014 om 12:48 |
Er is vast een eenvoudig trucje om uit te rekenen hoe je gelijkmatig mindert.
In mijn geval 16 stokjes op 244 minderen. Wie weet het? |
|
lidy*
Hobbywonder Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Post Options
Thanks(0)
|
244 gedeeld door 16 = 15 (en nog wat). Elke 15 steken 1x minderen dus, zo doe ik het.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vragen stel je bij Vragen. In Tips en trucs geef je tips en trucs die je handig voor anderen vindt.
Heb je op school niet vermenigvuldigen en delen geleerd? Kan ook op een rekenmachine en die zit ergens bij je bureau-artikelen op je computer. 244:16=15.25 dus om de 15 en een kwart steek. Hoe je de kwart steek oplost mag je zelf bedenken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Adicta
Post Options
Thanks(0)
|
Dan begin je de toer met vijftien stokjes en eindig je met een mindering. Dat is dan toch niet gelijkmatig? Beginnen met 7 en met 8 eindigen geeft een mindering te weinig volgens mij. Moet je dan door 17 delen misschien?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij het minderen haak je twee stokjes samen, je kunt telkens de 14e en 15e samenhaken. Je houdt dan aan het eind wat stokjes over vanwege die kwarten.
Als je bij het telen nog stokjes teveel of te weinig heb, kun je dan in de volgende toer regelen. Tenminste zo doe ik het, ik ga niet achteruit haken, als het even kan. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Adicta
Post Options
Thanks(0)
|
Nee dat wil ik in elk geval ook voorkomen. Dank je wel.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |