Gehaakte sokken |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Newbie
Duizendpoot Lid sinds: 01 December 2009 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 137 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel!
Dan ga ik binnenkort maar eens een poging wagen |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben er eergisteren aan begonnen, maar zo snel als jij nu zegt gaat het bij mij toch niet hoor. Maar een stuk sneller dan sokken breien, dat weer wel. |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Inmiddels heb ik 1 sok al af en ben ik helemaal enthousiast! Wat een makkelijk patroon, goed te volgen ook. Vanwege de bizarre kleuren (bizar voor sokken in elk geval) worden mijn eerste exemplaren bedsokken/pantoffel-sokken, maar ik heb ook mooie kleurtjes gehaald voor sokken voor de jongens. Ideaal voor sokken voor in de laarzen van de winter .
|
|
1gul
Duizendpoot Lid sinds: 28 December 2008 Locatie: Germany Status: Offline Points: 290 |
Post Options
Thanks(0)
|
Help! Ik kom er niet uit,tot de voet is het me gelukt,nu de hiel.... Help! iemand die het in Jip en Janneke taal wilt uitleggen? Groetjes, Sengul
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij is het al redelijk jip-en janneketaal hoor, ik heb althans mijn best gedaan.
Je maakt gewoon eerst de draad vast aan de hiel en maakt een losse. In de volgende twee steken doe je een vaste, en in de steek daarna een halve vaste. Dan haak je een keerlosse en keert het werk. In de eerste van de 2 vasten EN in de laatste van de 2 vasten (in beiden dus) haak je nu 2 vasten - je hebt nu vier vasten. In de volgende steek van de enkel maak je weer een halve vaste, en weer een keerlosse. In de vier steken die je nu hebt, haak je 2 vasten in de 1e vaste, 1 vaste in de 2e en 3e vaste, en weer 2 vasten in de laatste (vierde) vaste. Je hebt nu 6 steken. Maak weer een halve vaste in de volgende steek aan de hiel, een keerlosse, en keren. Zo haak je elke toer, tot je 20 vasten hebt. En daarna nog een x aantal toeren tot er op de sok nog maar 20 steken staan die je niet met de hiel hebt meegehaakt. Welk stukje kom je niet uit ?? Want vaak is het gewoon een kwestie van doen, dan wijst het zich gaandeweg vanzelf. |
|
1gul
Duizendpoot Lid sinds: 28 December 2008 Locatie: Germany Status: Offline Points: 290 |
Post Options
Thanks(0)
|
Marleen, Heyyy,nu lukt het wel,inderdaad een kwestie van doen EN lezen... Bedankt voor je duidelijke uitleg en het patroon uiteraard....
Thanks, Sengul
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat stukje begreep ik eerst ook niet toen ik het las, maar toen ik de halve vasten ging overslaan klopte het. Er staat trouwens in je patroon een heel klein foutje bij de hiel, in de 3e rij staat '3 v in de 1e steek', dat moet zijn '2 v.....'.
|
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb voor mezelf al m'n eerste sokken gehaakt, manlief vond het zo interessant dat hij vroeg mag ik ook. lijkt me wel lekker warm, hij heeft een hekel aan pantoffels, goed ik heb maat 40 en hij 45 dus stukkie groter, was geen probleem, passen was onderwijl ook geen probleem stak braafjes z'n voet in de lucht en sok erop, eerst nog zonder hiel voor de lengte van de voet, daarna de hiel eraan, had zelfs nog commentaar over de omvang van de enkels en de hoogte van de sok, op een bepaald moment klonk het, zo is het goed hoor, nu gauw de tweede maken, dan kan ik ze aan, tijdens het passen ontdekte hij dat ze toch wel lekker warm zijn. hardstikke bedankt Marleen |
|
lydia wijsbroek
|
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Ga ik me net toch onderuit op mijn net-gehaakte sokken , veel te glad! Nou had mijn schoonmoeder een leuk idee (al toen ik ze nog aan het haken was): naai er van die leren zooltjes onder. Lijkt me een goed idee .
|
|
L33ntje
Hobbyguru Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2043 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier in de handwerkwinkel (ok, in Gronau) verkopen ze van die opstrijk of opplak- antislipdingetjes in de vorm van dierenpootjes en als stickers. Die zijn ideaal als je inderdaad een heel gladde vloer hebt. Zoiets moeten ze volgens mij in Nederland ook wel hebben. Ik herinner me zelfs zoiets in een flesje.
|
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
probeer dit item naar boven te halen, l33ntje je hebt het zelf op google docs geplaatst
|
|
lydia wijsbroek
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |