Gaufreersteek |
Reageer |
Autheur | |
Ghislaine
Newbie Lid sinds: 27 Januari 2022 Locatie: Mol Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 Januari 2022 om 17:09 |
Hallo
Ik brei de trui nr 28 (sloriane) uit het Phildarboek nr 201 en begrijp de uitleg van de gaufreersteek niet!!! De uitleg is als volgt: r.st. waarbij u de breinaald 6 nld. lager insteekt. Laat de desbetreffende st. van de linkernld. glijden, hij zal in 5 nld. verdwijnen. Brei deze fantasiesteek elke 6de steek en 7 nld na elkaar....... dan naald alles rechts breien Ik vind hiervan ook geen voorbeeld of video terug op internet..... Wie kan mij helpen??? Veel dank Ghislaine gvanhemelen@hotmail.com |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik ken de steek ook niet. Maar zou het een soort van wafelsteek kunnen zijn? Gaufre is een wafel.
Ik kan ook niet direkt een foto van die trui vinden. Wordt het over een bepaald aantal steken gebreid (ttz, even, oneven, een veelvoud van?) Want ik heb het hier geprobeerd, dus 6de steek 6 naalden lager insteken, die rechts breien en die 6de steek 'laten vallen'. De volgende naald heb ik gewoon averecht gebreid en dan de volgende naald terug die 6de steek en dat wordt een soepke dan want dan kom ik nog lager uit omdat ik dan 4 steken onder die 'gevallen steek' moet insteken. En dat kan niet de bedoeling zijn. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
gevonden en ik denk dat ge het stuk aan de mouwen bedoelt. Eens kijken bij Bubble Wrap Stitch, maar dan 6 naalden lager ipv 4 https://www.hobbydoos.nl/patroon/24576/damesvest https://www.youtube.com/watch?v=M0ad60V4HCM https://www.youtube.com/watch?v=DaXzuH9tZm8 en waarschijnlijk hebt ge de laatste nodig |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Had ik het niet gedacht. Onze grote toeverlaat voor moeilijke vragen heeft het gevonden. Fantastisch Bep. Ik had ook gezocht, maar niets gevonden, alleen die trui met ballonmouwen. En dat gaufre een wafel is.Succes Ghislaine.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Ghislaine
Newbie Lid sinds: 27 Januari 2022 Locatie: Mol Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ben ik blij dat ik mij aangemeld heb op dit forum!!!Dankjewel lieve dames om dit voor mij te helpen uitzoeken!!!! Ik ga meteen aan de slag met .... de gaufreersteek!!!
Groetjes Ghislaine |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
bep je bent echt heel goed
trots op jou je kunt goed zoeken |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep je bent een topper.
|
|
oant Sjen
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |