steeds de tel kwijt, iemand tips? |
Reageer |
Autheur | |
kris85
Duizendpoot Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 September 2011 om 21:09 |
hallo dames, als beginnend breister ik ben nu 3 keer opnieuw begonnen omdat ik steeds de tel kwijt ben met breien. iemand een tip hoe ik de pennen bij kan houden, streepjes zetten werkt niet zo goed of iemand tips hoe ik kan zien hoe ver ik ben want ik kan heb bij recht breien en averechts niet volgen.
|
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Kris85, Daarvoor bestaan er van Prym toerentellertjes die je om je breinaald kunt schuiven en ook een uitvoering die je eraan kunt hangen. Groetjes, Jannie |
|
pralientje
Hobbyguru Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik duid altijd op een papiertje de streepjes aan hoeveel priemen ik doe en als je een trui of vest breid dan hebben alle stukken evenveel priemen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een dingetje dat ik met een koord om mijn nek hang en dan bij elke naald "klik" weer een cijfer verder. Je kunt het ook terugzetten als het telkens om bijvoorbeeld 7 naalden gaat. Maar je hebt ook toerentellers die je om de naald schuift en dan telkens een cijfer verder zet. Je moet er dan wel aan denken om dat konsekwent te doen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
kris85
Duizendpoot Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt dames, ik ga eens kijken naar zo'n toeren teller. klinkt wel handig
gr Kris |
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
averechte pennen kun je makkelijker tellen dan de rechte . Gewoon ribbels tellen . Zelf zet ik altijd streepjes als ik een patroon moet breien |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik word ook altijd een beetje "scheel" als ik van een heel pand toeren moet tellen. Ik steek dan om de 10 toeren even een knopspeld erin. Daarna is het een kwestie van vakjes tussen de spelden tellen. Je kan ook na elke 10 toeren breien, een draadje van een andere kleur er tussen knopen. Die verwijder je weer als het pand af is.
|
|
francis2
Groupie Lid sinds: 30 December 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 95 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik (gevorderde breier) gebruikte ook steeds een draad van een andere kleur. Ik schoof die telkens één steek mee op tot ik er tien had, dan ging de teldraad naar de andere kant van het werk, zodat op het einde een draad om de tien naalden van kant verwisselde, dus tien naalden aan de rechtse kant, en dan tien naalden aan de averechtste kant. Is de lap helemaal gebreid, dan maak je de knoop onderaan de teldraad los, trekt de teldraad er terug uit, wikkel de draad terug op en je kan hem nog verder gebruiken. Knip je daarentegen steeds korte lusjes, dan kun je daar nadien niks meer mee doen. Succes ermee. |
|
Keetje
Groupie Lid sinds: 08 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 76 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je de 10 naalden van Francis2 een beetje veel vindt: ik neem een losse draad 4 naalden mee en haal die dan steeds van voor naar achter even tussen 2 steken door. Dat kun je goed controleren en het voorkomt een missertje bij de toerenteller... 't komt echt goed, dat zul je zien |
|
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
|
|
doortje
Hobbyguru Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
Post Options
Thanks(0)
|
mij lijkt dat klik ding van magteld wel fijn waar kan je zo'n ding halen want om je nek werkt volgens mij lekkerder dan zo'n toerenteller aan je naald dat vond ik nooit fijn
|
|
andrea21
Hobbywonder Lid sinds: 21 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 568 |
Post Options
Thanks(0)
|
Googlen op toerteller dan kom je ze vanzelf tegen.
|
|
doortje
Hobbyguru Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
Post Options
Thanks(0)
|
oke bedankt dat ga ik gelijk even zoeken
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je je breiwerk terzijde ligt, niet vergeten het ding af te doen, anders loop je de hele dag met een gifgroene ambstketen. Het handige is dat hij niet op een naald zit, want als je meer projecten tegelijk hebt, zou je voor elke zo'n toerenteller moeten hebben. Dan noteer je bij welke naald je was en plak dat post-itje op je patroon. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
IngeDeV
Hobbyguru Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoikes ,
Ik heb ook de klikker kikker en ben daar zeer tevreden over. Vond het wel een beetje duur in de aanschaf,maar toch tevreden groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
marjolein2202
Hobbyguru Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Post Options
Thanks(0)
|
als je geen strepjes zet, dan zal de toerenteller ook niet werken toch? ik zet streepjes zelf, maar zo'n klikker kikker lijkt me ook wel wat |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |