Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

netstof voor filet doorstoppen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: netstof voor filet doorstoppen
    Posted: 06 Juni 2014 om 18:33
Vroeger heb ik wel eens filet doorstop werk gedaan. dit deed ik op een hele fijne netstof.

Nu ben ik bijna klaar met mijn gehaakte jurkje en wil ik zelf maar point d'esprit gaan maken voor het bovenlijfje en de kapmouwtjes. Het doorstop patroon heb ik gevonden. 

Helaas kan ik nergens vinden waar ik de fijne netstof kan kopen.
Iemand een idee?
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 20:00
internet?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 20:31
Ik dacht dat we daar vroeger gordijnstof(vitrage) voor gebruikten
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 20:40
Ik denk dat linnen heel goed kan

https://www.destoffenkraam.nl/linnen_stof.html
oant Sjen
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 21:22
Klopt. Maar ja, waar is dat nu nog te koop? Ik zal eens in gordijnwinkels gaan snufflen. 

Ik heb het inderdaad in de jaren 75-80 ook gebruikt als jong meisje. Helaas weet mijn moeder ook niet meer waar we het toen vandaan haalden. Toen was het erg in. 

Helaas kan het niet op linnen. Bloem; het is net zoiets als tule maar dan met vierkante mazen. 
groetjes,

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 21:23
helaas niet te vinden op internet of ik moet er een kapitaal voor betalen uit australie vandaan. 

Misschien moet ik zelf het gaan maken maar dan heb ik een fijne stalen boetnaald nodig. 
groetjes,

Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2014 om 21:34
Bij ons verkopen ze dat inderdaad in gordijnwinkels.
Grx
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 06:21
Ik moest eerst ff googelen wat het is, mooi hoor. Het lijkt me dat er een soort tule voor gebruikt wordt. Misschien weten ze bij een baletacademie of een bruidsmode atelier waar het te koop is?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 11:59
het gaat om het stofje van het bovenlijfje en mouwtjes. Point d'esprit = een frans/italiaans kant

Ik denk dat ik het met naaldkant enigszins kan namaken op een zeer fijne tule stof of voile stof. Dat is wat ik nu ga proberen. Voile stof heb ik wel. En tule heb ik ook, maar dat is al te grof denk ik. Verder heb ik point d'esprit in huis op tule; stipjes op tulestof, maar dat is ook heel anders als dit stofje. 

Als iemand weet waar dit stofje te krijgen is, houd ik me aanbevolen. Het zou me een hoop werk besparen, want ik wil het jurkje echt zoveel mogelijk op het origineel laten lijken. 
Ik heb het op E-bay wel in het lichtgrijs gezien. 

Mijn dochter wil de queque (kippekontje) er niet bij.

groetjes,

Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 15:58
hee judy
ik was ook even voor je aan het zoeken en vond deze heb je hier wat aan

http://www.stoffenonline.eu/epages/62589130.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62589130/Categories/COMMUNIE_STOFFEN
als je hier nu eerst een mail naar toe stuurd met jouw vraag misschien hebben hun het dan
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 17:18
dit heb ik bij Etsy gevonden

https://www.etsy.com/nl/listing/98729144/point-desprit-swiss-dot-veiling-in-white?ref=sr_gallery_15&ga_search_query=+Point+d'esprit+&ga_ship_to=NL&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery
oant Sjen
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 17:58
Ik ga daar even vragen. Ik zie niet zo snel de juiste stof erbij. 

Dank je wel voor het zoeken. 
groetjes,

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2014 om 17:58
dat is dezelfde stof die ik via ebay heb gekocht. 

Ik dacht ook dat het dezelfde was. Het stofje in de jurk is een variatie op de point d'esprit. In het begin wist ik helemaal niet waar ik op moest zoeken. 

Ik ga hier bij de naaimachine winkel waar ze ook dure borduurnaaimachines verkopen en demonstreren of ze mijn voile stof met dit borduurpatroon kunnen borduren. 
groetjes,

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2015 om 21:26
Helaas nog geen geschikt netstof kunnen vinden. Wel eindelijk een stalen boetnaald. Maar dan wordt het wel heel veel werk. 

Wel inmiddels een ander vitrage stofje kunnen vinden (in de kringloop) die op de originele stof lijkt. 

Het haakwerk is allemaal af en alle gehaakte 6 hoeken aan elkaar genaaid. Nu alleen nog tekort kant voor de rand van het jurkje. Dan kan het jurkje af gemaakt worden. Gelukkig is mijn dochter nog steeds even slank. En wordt het over een aantal maanden weer zomer;)
groetjes,

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.809 seconden.
Lang Yarns