omslagdoek |
Reageer |
Autheur | |
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 Juni 2015 om 19:26 |
jaren geleden breide mijn zus voor mijn moeder een omslagdoek
het was een geheel in ribbels gebreide vrij rechte doek, aan de voorkanten n smalle strook om m vast te knopen, dan steken erbij en met verkorte toeren gebreid om een beetje de schouders te vormen. het lijkt me nu zo heerlijk voor de winter heeft iemand toevallig een patroon of zal ik maar gewoon gaan breien? |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou gewoon kunnen beginnen. Ik heb er één in driehoekvorm gehaakt van 2 meter breed en 98 cm hoog. Die van jou zou iets korter kunnen. Schouders vormen zichzelf wel in een breisel. Eerst die band breien, dan aan weerszijden afkanten en dan om de andere naald aan beide kanten een steek afkanten. Je kunt een ronding maken door tegen het eind meer steken aan weerszijden af te kanten. En aan het eind een steek of 20/25 tegelijk af te kanten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
dankjewel voor de uitleg Magtelt
ik wil echter geen driehoek maar n rechte lap van zo'n 40cm breed, aan de uiteinden n stukje van 8cm breed en met n model erin gebreid zodat ze mooi om de schouders valt. ik heb een verlamde arm en schouder ook, daar valt alles vanaf en dan geeft het me alleen maar last. misschien heeft iemand anders toevallig een patroon? anders begin ik binnenkort met de shetland wol die ik nu aan het spinnen ben |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.hobbydoos.nl/patroon/712/schouderwarmer
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=148&d_id=19 is het zoiets dat je bedoelt? |
|
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
fantastisch Bep!! en heel hartelijk bedankt voor het opzoeken
tja, dat wordt flink doorspinnen nu |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou een mouwvest niet makkelijker zijn? Dat is een rechte lap, die je aan twee kanten een mouwnaad geeft. Je kunt hem zo breed maken als je wilt voor de schouderwarmte en er dan manchetten aan breien.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
vroeger heette ze ook wel bedjasjes,
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
nouououou, ik heb vroeger wel ns n bedjasje gehaakt maar daar zaten toch echt mouwen in hoor
heel schattig allemaal met linten erdoor |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |