Pop |
Reageer | Pagina <1 234 |
Autheur | |
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
@Magtelt
Ik denk dat ze al een heleboel spulletjes heeft, en alles wat ik maak moet helemaal naar Warschau worden gestuurd. Dus ik houd het maar bij deze pop.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
heb je het hoofdje al gestopt en dicht ?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helemaal naar Warschau! Dat is een eind reizen voor een pop. Is het kindje er al of was je vooruit aan het werken?
Op onze sportschool vertelde de kinderfysiotherapeut vorig jaar heel trots dat zijn vrouw een jongetje verwachtte. Hij komt soms koffie halen, als wij sporten. Ik ging meteen haken: een zigzagdekentje in drie kleuren en een speenkoord. En ik breide een hoesje voor een babykleerhanger. Maar elke keer als ik vroeg of de baby er al was, hoorde ik een latere datum. Uiteindelijk is het jongetje geboren tijdens de lock down. Ik heb alles netjes ingepakt en ingeleverd bij de receptie, die nu weer open is. En ik kreeg al een mail, dat hij er blij mee is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kijk eens aan , weer iemand blij gemaakt . Het lijkt me spannend zwanger te zijn in deze tijd .
|
|
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
Yep, en ik heb ook al twee armpjes. Eerst was het hoofdje niet mooi bol maar wat meer vulling verhielp dat. Het is schrikbarend hoeveel vulling er in een pop gaat.
|
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Nee, ze is er al, ze is inmiddels vijf maanden. Mijn oom woont en werkt in Warschau en de moeder komt er vandaan. Dus mijn nichtje is een Poolse met een Nederlandse achternaam. (Ik zit te hopen dat mijn oom haar Nederlands zal leren, van Pools versta ik helemaal niets.) Leuk hè, als je haakt of breit ben je altijd degene met de origineelste cadeaus.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat denk je van een cursus gebarentaal? Ik sta paf van die tolken op tv, razend snel geven ze door wat er gezegd wordt en ze acteren er ook nog bij.
Met vulling gaat het echt heel hard, maar je kunt kussenvulling van Action gebruiken, dat is wasbaar. Ik scoor altijd met kraamcadeaus als speenkoorden (Wibra verkoopt de klemmen), kleerhangers voor kinderen en baby's (kringloop en kleedjesmarkt) en dekentjes. De dekens maak ik meestal zo groot, dat een hangerige peuter ermee op de bank kan liggen. Vanwege de security blanket van het jongetje uit Charlie Brown. |
|
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Gebarentaal is in ieder land anders. Dus dat is een geval van regen in de drup. Is de kussenvulling duur? Op een hobbywebsite is het 7,90 per 500 gram. Ik heb geen idee hoe groot een zak van 500 gram vulling is, misschien wel heel groot omdat dat spul bijna niks weegt. Maar het klinkt alsnog best duur. Ik gebruik nu vulling van een oud, opengescheurd kussen. Een hele zak en in het hoofdje alleen al ging heel veel.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, oude kussens kun je natuurlijk ook gebruiken, ook van de kringloop. Vooral als ze wasbaar zijn.
|
|
wat rozengeur. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben inmiddels aangekomen bij de beentjes; als die klaar zijn hoef ik alleen nog alles aan elkaar te maken en de pop haren te geven.
De eerste pop is een oefenexemplaar, omdat het de eerste keer was dat ik zoiets ging haken en ik eerst een beetje in wilde komen. Dus het tweede mooiere exemplaar mag naar Warschau (en hopen, hópen dat -ie onderweg niet kwijtraakt!). Ze zijn allebei in andere kleuren. Ik denk dat het er heel leuk uitziet als alles klaar is. Ik zal dan nog eens proberen een foto te plaatsen. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
En... ik heb bergen tutorials opgezocht en ik ben nu al helemaal verliefd op al die schattige gehaakte dingen. Straks wil ik niets anders meer haken.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben helemaal ondersteboven van de site met mondkapjes. Daar zitten ook zulke leuke manden en mutsen bij, en drakensjaals. Dat zijn kooppatronen, maar wat een leuke.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik doe tegenwoordig binnen in een pakket of envelop ook het adres waar het heen moet . . . alle kleine beetjes helpen.
|
|
Reageer | Pagina <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |