vraag Nederlands Openluchtmuseum |
Reageer |
Autheur | |
NOM
Newbie Lid sinds: 24 Februari 2020 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Februari 2020 om 15:50 |
Hallo hobbyisten,
In het Nederlands Openluchtmuseum ontvangen wij mensen met dementie. In een kamer ingericht met een jaren zestig interieur kunnen bezoekers herinneringen aan vroeger ophalen. Om dit te doen ben ik opzoek naar alledaagse spullen van vroeger, met name ontspanning is belangrijk. Voor dit project ben ik opzoek naar bladen en stoffen uit de periode 1955 tot 1969. Deze bladen kunnen worden bekeken in een zithoek waar bezoekers wat kunnen drinken, muziek kunnen luisteren van toen en even op hun gemak kunnen komen (denk aan de Margriet, Libelle en Marion). Daarnaast kunnen bezoekers zelf aan de gang met textiel (hiervoor zoek ik typische jaren zestig dessins, van behouden tot natuurlijk het liefst wat ‘wilder’). Meer informatie over ons project: https://openluchtmuseum.nl/over-ons/nieuws/aandacht-voor-dementie-het-nederlands-openluchtmuseum De bladen en stoffen die wij zoeken hoeven helemaal niet in gave conditie te zijn, wanneer er in gebladerd is of opgeschreven geeft het juist een huiselijk herkenbaar gevoel. Wanneer jullie materiaal over hebben uit deze periode en zouden willen doneren aan ons project kunnen jullie met mij contact opnemen via t.smeets@openluchtmuseum.nl Groet, Tim |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zal een knoop in mijn zakdoek leggen, maar volgens mij heb ik de meeste bladen al naar de kringloop gedaan. Maar je zoekt dus blijkbaar alleen damesbladen of niet ?
|
|
NOM
Newbie Lid sinds: 24 Februari 2020 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo lw1463,
Nee hoor, allerlei soorten bladen zijn welkom! Groet, Tim
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ze net als Lw 1463 weggegeven .niet aan de kringloop,maar in de brievenbus van het rode kruis .
Ik kwam gisteren in gesprek met iemand ,die mij wees op mensen die b.v huizen leegruimde na overlijden of plaatsing in een verpleeghuis . Je ziet daar ook wel eens advertenties van staan ,misschien kun je met zo iemand kontakt opnemen . |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mensen kunnen een codicil nalaten, waarin ze hun oude bladen, kijkboeken en dergelijke toewijzen aan dit soort projecten. Ik ga dat zeker doen voor mijn Beatle-elpee's en Hema breiboeken. Ik heb een Margrietbundel opgestuurd, die ik in een kringloop had gekocht en zuinig bewaarde voor als ik ooit nog eens er uit zou breien. Maar de patronen waren vreselijk oubollig. De kapsels en advertenties waren een giller.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |