Patroon gehaakte Princess Kate Sjaal :) |
Reageer | Pagina <1 789 |
Autheur | |
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi geworden Ieke leuke kleur
|
|
http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
JannieV
Duizendpoot Lid sinds: 27 Augustus 2011 Locatie: Alblasserwaard Status: Offline Points: 336 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, die megabollen Saskia heb ik vorige week ook nog van zolder gehaald. Het meeste had ik nog in een wat vreemde kleur groen, waarom ik die indertijd heb gekocht ? Waarschijnlijk in een aanbieding. Ze zijn denk ik wel 20 jaar oud. De prijs is ook in al die jaren niet omhoog gegaan, want ze kostten destijds 4 gulden 50. Die grote bollen waren wel leuk, maar ik ben blij dat ze nu de helft kleiner zijn. 20 jaar geleden breidde ik nog kleine kindertruitjes in meerdere kleuren en dan had je wel veel wol over. Toen had ik niet veel geld beschikbaar en had ik beslist liever kleinere gehad. Ik ben van plan deze wol in granny squares te gaan gebruiken. Groetjes, Jannie |
|
drempt
Hobbyguru Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
|
nou ik vind die van jullie allemaal erg mooi maar ben over de mijne niet erg enthousiast zit op 53? toeren en ga nu aan de rand beginnen in heb iets meer dan 2 bollen gebruikt? 2 toeren van de 3e bol haak ik te strak?? wel met haaknaald 4,5 nou ja ik ga aan de roezel en zie het wel wil daarna aan mijn volgende project de deken en oja ik heb 1 opdracht voor een sjaaltje die komen me meneusuit zullen we maar zeggen en mijn poging tot stokhaken euhm wordt nog niet veel loop er niet echt warm voor zo'n gedoe die dikke breinaald misschien moet ik een maat 15 breinaald eens proberen |
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wij hadden 'gelukkig' nog maar 1 megabol Saskia... Het ziet er inderdaad leuk uit zo'n megabol, maar eigenlijk is het best onpraktisch... Ik had een mega emmer nodig om m'n bol lekker te kunnen laten ronddraaien tijdens het haken.
Bedankt voor jullie lieve reacties! |
|
chantalmv2
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
Post Options
Thanks(0)
|
mooi hoor ieke !
|
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi ieke
een tip voor dat rond draaien ik neem altijd de binnenkant van de bol als begin ,hij draait niet en geen risico dat je er knopen in krijgt |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik neem ook liefst de binnendraad van de bol, maar met Saskia is dat heel moeilijk. Ten eerste vind je hem niet en daarna heb je vaak dat de hele zaak in de knoop zit. Nu maar staads een stuk afwikkelen.
|
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh die is echt schitterend! De kleur vind ik ook zo mooi!!!!! Dankjewel voor het patroon |
|
Bloemenvrouwtje
Duizendpoot Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kan die inderdaad met een speld dragen maar je kan die ook als een arafatsjaal dragen. 't Is te zeggen, de punt op je borst leggen en dan de punten in je hals kruisen en terug naar voren over je schouders leggen. Dat is de manier waarop ik meestal zulke sjaals draag. |
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
We noemen deze sjaal Princess Kate sjaal, omdat zij hem droeg op foto's.
Je mag je sjaal dragen hoe je maar wilt, maar laten we deze sjaal alsjeblief niet associëren met die andere sjaaldrager, die gelukkig van de wereldpolitiek verdwenen is. Anders word ik misselijk telkens als ik hem om doe. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is toch gewoon je eigen sjaal?
Heeft Kate of wie dan ook niets mee te maken ;) Ik heb 'm overigens niet meer... Kennis van ons is er heel blij mee! Blauw staat haar veel beter dan mij. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn gehaakte is ook al verkocht voor het Rode Kruis, maar de gebreide lila heb ik nog.
|
|
wat rozengeur. |
|
by Ieke
Post Options
Thanks(0)
|
Gelukkig maar, want daar zijn heel wat uurtjes werk in gaan zitten.
Ik wil nog steeds uit zien te vinden hoe ik de gehaakte kate in star stitch kan maken, maar voorlopig ben ik er nog niet uit. Denk gewoon maar eens proberen. |
|
Bloemenvrouwtje
Duizendpoot Lid sinds: 23 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 307 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry als ik je met die naam misselijk wordt, maar hier in België worden dit soort sjaals , als je hem draagt zoals ik vermeld heb, gewoon zo genoemd. Zonder naar iemand specifiek te wijzen. Dus wij hebben er dan ook helemaal niet bij stil gestaan. Dit is gewoon een naam zoals een beenwarmer beenwarmer noemt, of een handschoen een handschoen, niet meer of niet minder. Nogmaals sorry als ik iemand er een slecht gevoel bij heb gegeven. Dat was helemaal niet mijn bedoeling. |
|
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
|
by Ieke
Post Options
Thanks(0)
|
Bij ons worden ze ook vaak zo genoemd hoor Bloemenvrouwtje...
M'n oma noemt het trouwens een theedoek... Zo met die punt van voren. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Dat was een vierkante doek en geen Katesjaal. Trouwens die term was hier ook gebruikelijk en die zwartwitte doeken waren hier ook te koop. Alleen vond ik de term na de gebeurtenissen van de laatste tijd ongepast, zeker als het om de omslagdoek van een Engelse prinses gaat.
|
|
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haal deze ook even op, omdat het patroon in het eerste deel staat.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <1 789 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |