gebreide onderbroek |
Reageer |
Autheur | |
Guests
Guest Group |
Onderwerp: gebreide onderbroek Posted: 11 Maart 2007 om 12:52 |
Hallo allemaal
Niet lachen,maar ik zoek het patroon van een gebreide onderbroek.ongeveer maat 38 tot 42.Mijn zuje wil graag zo onderbroek. Bedankt alvast groetjes puck holleman |
|
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 11 Maart 2007 om 13:25 |
hihihihi sorry ik heb geen patroon
|
|
groetjes tine
|
|
huppel
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
Posted: 11 Maart 2007 om 13:44 |
Hallo Puck Neem een onderbroek als voorbeeld en brei dat na. Vroeger hadden we wel "wolletjes" aan, dus misschien heeft iemand nog een ouderwets breiboek, waar zo'n patroon in staat
|
|
Eugenie
Hobbyguru Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Posted: 11 Maart 2007 om 15:48 |
sucses met je zoektocht.
|
|
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
amandel
Hobbyguru Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
Posted: 11 Maart 2007 om 18:49 |
Hallo Puck, nee hoor we lachen niet, aan een patroon kan ook ik je niet helpen. Maar het roept wel herinneringen bij me op. IK moet er ff niet aandenken, vroeger als kind breide mijn oma, hemden en onderbroeken in donkerrood en groen voor mijn zus en mij. Ik zie haar nog aankomen met nieuwe setjes, trots als een pauw, zo,n directoir elastiekje door de gaatjestoer. Die moest dan s,winters over je gewone onderbroek. Van de restjes werden er jurkjes, mutsen ,poppenhemden en dezelfde onderbroekjes gebreid. Dat vonden wij wel leuk natuurlijk. Je moest blij doen, dank u wel oma. Getver, het kriebelt nog bij de gedachten. groetjes Irene. Onderstaand jurkje en mutsje, heb ik nog jammer genoeg geen broek en hemd meer. Deze kleur groen was het dus.
|
|
Edith
Hobbyguru Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
Posted: 11 Maart 2007 om 20:33 |
Wel ontzettend leuk dat je het bewaard hebt.
|
|
Ratlover
Hobbywonder Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
Posted: 11 Maart 2007 om 21:19 |
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 11 Maart 2007 om 23:52 |
Hoi Puck, Inderdaad komen er herinneringen in boven. Een onderbroek breien zat in ons verplicht handwerklessen pakket in de lagere school. Het diende om te leren minderen en meerderen. In lekker leurderig katoen. Voor zover ik mij het patroon herinner ging het zo - Je begon dacht ik met een boordje - dan 10 à - 6 steken rechts twee steken samen breien overige steken tricot tot 8 steken voor het einde weer 2 steken samen breien en 6 steken rechts Alle teruggaande naalden 6rechts – rest links – laatste 6 steken rechts Deze 2 naalden herhalen gedurende ongeveer - 6 steken rechts 1 steek meerderen overige steken tricot tot 7 steken voor het einde weer 1 steek meerderen door de 7de steek bubbel te breien laatste 6 steken rechts. - Alle teruggaande naalden 6 rechts – rest links – laatste 6 steken rechts Dit herhalen tot men het oorspronkelijke aantal steken weer heeft. - weer 10 à - Alsuiten met een boordje
|
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
Guests
Guest Group |
Posted: 12 Maart 2007 om 09:02 |
Iedereen bedankt voor de leuke reactie,s lieke ik heb de site bekeken schitterend allemaal,daar kan ik inderdaad wat mee.En Line ook bedankt ook hier kan ik wat mee.leuk al die herinneringen.Ik kreeg ook vroeger een wollen onderbroek over me gewone onderbroek.Omdat ik vaak blaasontsteking had. Vriendelijke groetjes Puck |
|
amandel
Hobbyguru Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
Posted: 13 Maart 2007 om 20:00 |
Hallo Puck, ik heb hier een maat van een gebreide heupslip, ong. maat 38. Ik was vandaag bij mijn moeder van 89, en bedacht ineens dat die nog ergens oude ariadnes had. En in 1 stond een dwarsgebreide bikini broek. Ik dacht misschien heb je iets aan die maten als het leesbaar is. Beetje hoger breien tot taille, en zo,n lekker elastiekje door rijgen. groetjes irene. |
|
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 14 Maart 2007 om 09:36 |
Wij kregen ze vroeger ook aan.We liepen wel eens met blote benen (kniekousen aan ) in de sneeuw maar de wollen onderbroek moest wel aan als extra. Wij zijn mijn tweelingzus en ik. |
|
Groetjes Catharina
|
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 15 Maart 2007 om 00:22 |
He Catharina, Je tweelingszus handwerkt die ook zo graag, zat het in de genen, of ben jij alleen besmet met het virus Line |
|
mijnBLOG |
|
Tony
Hobbyguru Lid sinds: 28 Januari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Posted: 26 Maart 2007 om 15:43 |
Hoi Puck, Wat een herrinneringen maak je los !!!! Het was het enige dat mijn moeder kon breien, katoenen onder broeken. Ik voel de ribbels nog in mijn billen,als je er een paar uur mee op de schoolbanken had gezeten, en je moest nog stil zitten ook. Succes met het breien. Groetjes TONY |
|
Antonia
|
|
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 26 Maart 2007 om 20:32 |
Line wij zijn met 3 zussen en hebben alledrie de VIRUS.Mijn moeder kon ook altijd heel mooi breien,ze is nu bijna 80 en het lukt niet meer zo goed waar ze grote moeite mee heeft.Ze wil alles wat wij doen ook nog zo graag kunnen.Maar sokken breit ze nog als wij ons breimiddagje hebben,samen met mijn tweelingzus en ik.Dit doen we als het kan iedere dinsdagmiddag.Vindt ze zo gezellig.
|
|
Groetjes Catharina
|
|
Breimuis
Posted: 27 Maart 2007 om 00:19 |
He Catharina, Dat is echt genieten zo samen een breidmiddagje, dat lijkt me reuze gezellig. Line
|
|
mijnBLOG |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |