Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gerbil

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gerbil
    Posted: 01 Mei 2014 om 17:33
Hoi Allemaal! 

Ik ben op zoek naar een haakpatroon van een Gerbil. Ik kan alleen maar breipatronen vinden, maar wil dus graag een haakpatroon.

Hier een foto van een gerbil:

en hier een foto van een gebreide gerbil: (die in de buurt komt)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! 

Liefs, Else
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 17:48
Ik heb er nooit één gezien, ik bedoel een haakpatroon, maar je zou kunnen proberen om elke breisteek als haaksteek te zien en kijken hoe het er uit ziet. Is hij klaar dan zie je of het goed is of dat je bepaalde toeren of stekenaantallen moet aanpassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 17:59
Ik had nog nooit een gerbil van dichtbij gezien, maar zoeken op google i.c.m. crochet levert verschillende hits op.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 19:19
Daar had ik niet aan gedacht, ik dacht dat ze in het Engels anders heten. Maar inderdaad daar is de uitspraak djzeurbil, dus hetzelfde woord.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 20:40
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Daar had ik niet aan gedacht, ik dacht dat ze in het Engels anders heten. Maar inderdaad daar is de uitspraak djzeurbil, dus hetzelfde woord.
Ook dat had mij eerst even gegoogeldWink
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 22:29
Misschien zou je ook kunnen kijken voor een patroon voor en hamster, en dan een langere staart maken.

Deze bvb:

http://www.annoocrochet.com/2013/09/peep-squeeks-siberian-hamster.html
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2014 om 23:24
Ik had nog nooit van dit beest gehoord, laat staan een patroon gezien. Ik vind het een soort rat. Vloek ik nu heel erg?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2014 om 09:35
Dat vloeken valt wel mee Lidwina

De Nederlandse benaming is woestijnrat dus ...

Ik heb ook nog gezocht naar een haakpatroon maar helaas
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2014 om 09:39
En daar had ik nu wel van gehoord! Die Engelse ziekte van tegenwoordig ook! Ik moet tegen mijn zonen heel vaak zeggen: Zeg het in het Nederlands!!!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2014 om 10:17
Gerbil is wel Nederlands hoor, geslacht van kleine knaagdieren (gerbillus) met lange achterpoten. En onze taal en het engels en duits zijn erg met elkaar verweven.
Ik word pas moe als hier collega's geciteerd worden die het over - kun je dat "handelen" - hebben, yuk. Of mag yuk ook niet, moet ik bah vies zeggen ?
Back to Top
Else92 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Else92 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2014 om 22:16
Bedankt allemaal voor het mee zoeken en meedenken over de verschillende oplossing :)

Gerbil is gewoon Nederlands. Voluit is het de mongoolse gerbil. In het nederlands spreek je het gewoon uit zoals je het schrijft ;) 
Maar zoals Mutti zegt wordt het in de volksmond ook wel gewoon "woestijnrat" genoemd, het is inderdaad een soort ratje :)

Ik ga nu kijken naar dat breipatroon en een hamster en kijken of ik daar iets leuks van kan maken :) wie weet! 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns