Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breipatroon Phildar

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lijntje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lijntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breipatroon Phildar
    Posted: 3 hours 21 minuten geleden om 20:29
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben bezig met een trui uit Phildar boek 195 herfst winter. damestrui Polly Ik heb al aardig wat gebreid en ook Phildar patronen, maar hier kom ik niet uit. Ik heb mouwen, rug en voorpand gebreid en op de rondbreinaald overgezet, want nu wordt het inzetstuk gebreid. Mouwen en panden worden nu aan elkaar gebreid. Tijdens dat overzetten moet je volgens patroon, zoals ik het lees,  bij de verschillende delen, steken afkanten? Bijv  bij de mouw: kant links 1st af (is kantsteek) Maar een kantsteek, kant je toch niet af? Voor mijn maat zou ik totaal 6 st moeten afkanten en dat klopt dan met wat men aangeeft: u verkrijgt 302 steken. Alles wordt nu aan elkaar gebreid, wat moet je dan met een kantsteek? 
Er wordt ook aangegeven: u hebt .... motieven  van 4 steken en 1 kantsteek. (die blijkt dus niet te moeten worden afgekant??)
Op het telpatroon staat zowel rechts als links de kantsteek vermeld. Alleen rechts wel vreemd,  want bijna alle toeren zouden zwart gebreid moeten worden.
Mijn verhaal is waarschijnlijk niet echt duidelijk, maar het komt hier op neer: wat bedoelen ze met die kantsteek? 

Helaas lukt het niet een foto van het patroon bij te voegen

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns