breipatroon Phildar |
Reageer |
Autheur | |
Lijntje
Newbie Lid sinds: 5 hours 36 minuten geleden Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 4 hours 12 minuten geleden om 20:29 |
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben bezig met een trui uit Phildar boek 195 herfst winter. damestrui Polly Ik heb al aardig wat gebreid en ook Phildar patronen, maar hier kom ik niet uit. Ik heb mouwen, rug en voorpand gebreid en op de rondbreinaald overgezet, want nu wordt het inzetstuk gebreid. Mouwen en panden worden nu aan elkaar gebreid. Tijdens dat overzetten moet je volgens patroon, zoals ik het lees, bij de verschillende delen, steken afkanten? Bijv bij de mouw: kant links 1st af (is kantsteek) Maar een kantsteek, kant je toch niet af? Voor mijn maat zou ik totaal 6 st moeten afkanten en dat klopt dan met wat men aangeeft: u verkrijgt 302 steken. Alles wordt nu aan elkaar gebreid, wat moet je dan met een kantsteek?
Er wordt ook aangegeven: u hebt .... motieven van 4 steken en 1 kantsteek. (die blijkt dus niet te moeten worden afgekant??) Op het telpatroon staat zowel rechts als links de kantsteek vermeld. Alleen rechts wel vreemd, want bijna alle toeren zouden zwart gebreid moeten worden. Mijn verhaal is waarschijnlijk niet echt duidelijk, maar het komt hier op neer: wat bedoelen ze met die kantsteek? Helaas lukt het niet een foto van het patroon bij te voegen |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |