Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over breien
    Posted: 10 Juli 2014 om 18:39
Ben een nieuwe uitdaging begonnen.
Het breien van een ajourtrui met gehaakte biezen.

Nou werk ik hiermee met een patroon.
De heengaande nld is uit geschreven.
Maar nou staat er bij de terug gaande nld beschreven: terug de st. br zoals ze zich voordoen.
Begrijp niet precies wat hiermee bedoeld word.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 18:53
Meestal gaat het om een tricotsteek toch? Dan brei je de teruggaande links. Staat er aan het begin niet welke steken gebruikt worden?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 18:59
Eerste twee nld in tricot.
Daarna over op een breischema.
De eerste toer uitgeschreven:
1 rechts, omslag, volgende st av,drie steken av. sam.br, st av, omslag, 1 st re, omslag, 1 st av en dan de MS herhalen.

Dus wat ik met de teruggaande nld moet doen??

In ieder geval de omslagen av breien. Dat staat er wel bij.
En de rest, zoals ze zich voordoen staat er.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 19:11
Als je op de heengaande naald een steek rechts gebreid hebt, dan doet die zich op de teruggaande averechts voor, dus die brei je averechts, en omgekeerd.

Brei eerst eens een klein stukje apart en kijk hoe het uitziet? Gewoon 1 rapport met twee kantsteken aan weerszijden ernaast?
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 20:49
Oke kvdl. Zo had ik het nog niet bekeken.
En een goeie tip om een een stukje van het patroon te proberen om te kijken ipv compleet proeflapje.

Blijf nl uithalen.

Ga het zeker doen. :)

Dank je
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2014 om 22:56
als je de teruggaande naald begint en je ziet een rechtse steek, brei je die rechts, zie je een averechtse steek brei je die averechts en de omslagen die je tegenkomt altijd averechts zoals aangegeven. Het ajourmotief wordt in de heengaande naalden gevormd.Ik bezie die teruggaande naald altijd als een naald om terug normale steken te krijgen en voort te kunnen doen want anders zou ik het wel opgeven denk ik.

.

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 08:11
Originally posted by bep bep wrote:

als je de teruggaande naald begint en je ziet een rechtse steek, brei je die rechts, zie je een averechtse steek brei je die averechts en de omslagen die je tegenkomt altijd averechts zoals aangegeven. Het ajourmotief wordt in de heengaande naalden gevormd.Ik bezie die teruggaande naald altijd als een naald om terug normale steken te krijgen en voort te kunnen doen want anders zou ik het wel opgeven denk ik.

Ik brei nog niet zo lang. Vandaar uitdaging.
Ik herken nog niet wanneer een steek recht en wanneer een steek av gebreid is. Vanaf het zicht van terug gaande nld.
Ga ik daar maar eens naar kijken wat het versch is.

.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 09:23
Bij tricot is je rechte steek in de heengaande naald een V tje . Aan de achterkant is dat V tje een bobbeltje . = averecht Als je steek in de heengaande pen averecht is zie je aan de achterkant een V tje .

Brei je steken eens met wat dikkere wol dan zie je het duidelijker .
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 10:37
Hallo allemaal
Al weer even geleden dat ik op het forum was
Misschien kan iemand mij helpen
Ik wil een trui breien met het cotton light van drops, een eigen patroon, een tui met lange mouwen
Nu weet ik niet hoeveel katoen ik dan moet bestellen, de bollen zijn 50 gram en maar 105 looplengte
Ik hoop dat iemand mij kan raden, zelf kom ik er niet uit
Bedankt alvast
Back to Top
Josanne View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 10:55
Hoi ik weer
Stom stom stom
Zit ik met mijn vraag gewoon bij de vraag van zien
Sorry sorry
Zal hopelijk niet weer gebeuren
Wat je vraag betreft ben ik het met Bep eens
No.,gemaals sorry succes met je je patroon
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 11:10
Josanne..... Je kan je berichten in dit topic zelf verwijderen.zie rechts bovenin je post. Kun je liezen voor bewerken, citeer enz enz.
Dan gaat het vast goedkomen :)
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 11:13
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Bij tricot is je rechte steek in de heengaande naald een V tje . Aan de achterkant is dat V tje een bobbeltje . = averecht Als je steek in de heengaande pen averecht is zie je aan de achterkant een V tje .

Brei je steken eens met wat dikkere wol dan zie je het duidelijker .

Bedankt voor je tip. Ben al aan het oefenen geslagen met zien van steken. Overgeslagen gaan goed.
Uitgezonderd als ik na een av st. een overslag moet maken en daarna st recht moet breien. Die loopt volgens mij niet lekker. Dat merk ik in terug gaande nld. Maar.... Blijf oefenen Hihihihi
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 11:45
Een proeflapje is altijd handig, zeker als je een nieuwe steek gaat uitproberen. Dat is vooral fijn omdat je dan niet zoveel steken gebreid hebt en weer uit moet halen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 11:48
Josanne, bij het patroon staat welk garen zij ervoor gebruikt hebben, daar staat het aantal bollen en de grammen en meters per bol. Als je het aantal bollen vermenigvuldigt met het aantal meters per bol, zie je hoeveel kilometers garen je ongeveer nodig hebt. Dan kun je berekenen hoeveel je van het door jou gewenste garen moet kopen. Je deelt het aantal (kilo)meters uit het patroon door het aantal meters looplengte van het door jou gekozen garen. De uitkomst is het aantal bollen dat je nodig hebt. Ik zou het wel ruim nemen, vooral als je de niet gebruikte bollen weer kunt retourneren.

wat rozengeur.
Back to Top
fretje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer fretje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 13:02
Als u een rechte steek ziet rechts breien .Een averechte steek averechts breien Anny(fretje)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2014 om 22:25
Josanne, heb je mijn antwoord gelezen? En begrepen? Ik zag je eerder op de avond wel bij de aanwezigen op het forum, maar je hebt verder nergens op geantwoord. En je vraag ook niet in een nieuw topic gezet. Als je een vraag stelt op het forum en je krijgt antwoord, dan horen we wel graag of je tevreden bent of meer informatie wilt.

wat rozengeur.
Back to Top
Willempje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willempje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 6 minuten geleden om 16:38
Ik heb een vraagje, ben vest aan het breien.
Rechterpand af nu moet linkerpand hetzelfde maar dan in spiegelbeeld.
Wat wordt daar mee bedoeld?
Ik ben een beginnende breister.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 1 uren 23 minuten geleden om 17:21
dat alles wat ge aan de rechterkant hebt gedaan aan meerderingen en afkantingen dat ge die nu aan de linkerkant moet doen en viceversa.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.234 seconden.
Lang Yarns