Patroon 101-18 jasje |
Reageer |
Autheur | |
Zuidpool
Newbie Lid sinds: 16 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 December 2011 om 19:56 |
Als ik het rugpand lees, begrijp ik niet hoe ik, en wanneer
ik moet meerderen. Volgens de tekening is het een rechte lap, maar volgens het patroon moet er veel gemeerderd worden. Dit klopt dan weer niet met het aantal steken waar ik op uit moet komen. HELP!!!! Ik begrijp het echt niet. Groetjes, Zuidpool |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
als het dit vestje is staat er het volgende: Achterpand: Zet 40-48-58-68-78 op met breinld 4.5mm en 1 draad van elke kleur.
Brei ribbelst op alle st – zet tegelijkertijd aan weerskanten nieuwe st op in
elke 2e nld: 1 x 6 st Zet bij een hoogte van 30-31-32-33-34 cm 8-7-6-5-4 nieuwe
st aan weerskanten = 96-102-110-118-126 st. Ga verder in ribbelst tot een hoogte
van 48-50-52-54-56 cm. Kant vervolgens de middelste 28-28-30-30-32 st af voor de
hals – en kant tegelijkertijd af van de schouder naar de hals in elke 2e nld : 3
x 8-9-10-11-12 st 3. Kant de resterende st af bij een hoogte van 50-52-54-56-58
cm aan de langste kant. ik neem als voorbeeld even de kleinste maat. je zet 40 steken op, je zet de 2de naald aan beide kanten 6 steken op (52), je zet dan bij de volgende 2de naald weer 6 steken op aan beide kanten(64) dan zet je bij de volgende 2de naald weer 6 steken op aan beide kanten (76) en dan nogmaals bij de volgende 2de naald weer aan beide kanten 6 steken opzetten(88). dan ga je bij een hoogte van 30 cm nog een keer meerderen aan beide kanten nu komt vlg mij een fout in het patroon want het staat er precies achterste voren) 4 steken op en dan kom je op 96 steken uit. je krijgt vlg mij een soort smal jasje op de heupen en wat wijder bij de schouders ik hoop dat je er zo uit kunt komen |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik neem aan dat dit een dropspatroon is . Als dat zo is dan staat er in het rugpand inderdaad een fout .Daar kom je achter als je de beschrijving van het voorpand leest . Bij het rugpand staat meerder in iedere 2e nld 6 steken en dan stopt het . Ze zetten natuurlijk niet voor niets in iedere 2e nld Dat deed bij mij een belletje rinkelen Als je de beschrijving van het voorpand dan leest staat er meerder in iedere 2e nld 1x 6 1x5 1x4 1x3 1x2 steken Als je dit bij het achterpand zou doen zou dat aan weerskanten moeten is 2x 20 =40 steken daarbij komen dan nog de 8 steken aan weerskanten op een bep hoogte in je patroon . Bij elkaar komt dit op de 40+40=16 = 96 steken . Ik heb de eerste maat in het patroon genomen |
|
Zuidpool
Newbie Lid sinds: 16 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie advies. Ik ben net begonnen en heb de
tekening maar aangehouden en het aantal steken waar ik op uit moet komen, tot de meerdering bij het armsgat. Daarna ga ik me eerst verdiepen i de voorpanden. Het is zo"n leuk jasje!! |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |