Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHaken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Haken
    Posted: 03 Maart 2010 om 09:39

Hallo dames

wie kan mij helpen met het uitleggen van het haken en vooral het rond haken van vasten

Als ik b.v 8 vasten ga haken is het dan 7 vasten en de 8ste sluiten of is het 8 in de ring en dan sluiten heb je dan geen 9 vasten gehaakt daar kom ik niet uit

kan wel breien maar eigenlijk niet zo goed haken en dat lijkt me ook wel een leuk werk om te doen graag hulp van jullie alvast bedankt

groetjes dientje

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 10:15
ik haak 8 vasten in de ring en een halve vaste is de eerst gehaakte vaste. daarna haak ik volgens patroon in het rond maar sluit niet met een halve vaste want dat vind ik mooier, alleen moet je dan wel met een peperclip of een draadje de eerste steek van de toer markeren.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 10:19
Gewoon goed tellen en veel oefenen. Als je 8 vasten in een ring haakt, maakik normaleter eerst 1 vaste om de ring, dan een losse (dat is het 'vastmaken' en de eerste 'steek') en dan nog 7 echte vasten. Ik heb dan rondom acht lusjes om de ring. Voor de volgende toer steek ik dan weer in in die eerste nep-vaste (de losse na het vastmaken en ga zo verder. Met een gekleurde draadom de eerste steek van elke toer kun je makkelijk natellen of je nog goed zit ; 1 steekje meer of minder is meestal niet zo'n ramp, die meerder / minder je er zo bij, zodat je na een toer of 2, 3 alsnog op het goede aantal zit. Als het eindresultaat maar klopt ; ik zeg altijd : er is nog steeds geen haakpolitie.

Als je de toer wilt sluiten, echt sluiten, haal ik na de achtste steek gewoon de draaddoor de laatste lus (afgeknipt, uiteraard), en dat losse eindje doe ik dan in een maasnaald,waarmee ik onder het lusje van de eerste steek heenga en dan weer in dat laatste lusje van het afhechten terug. Dan afhechten, en je ziet er vrijwel niets meer van. Wel iets bewerkelijker dan sluiten met een halve vaste, maar uiteindelijk echt onzichtbaar.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 13:16
Als er haakpolitie was, had ik al heel wat bonnen. Want ik doe altijd twee keerlossen als het om vasten gaat, dat wordt bij mij mooier en is makkelijker in te steken dan één. Ze tellen dan wel als één steek. En bij rond haken sluit ik niet elke toer met een halve vaste, maar ik haak in spiralen en geef met een andere kleur aan wat de 1ste steek was. Aan het eind doe ik dan de voorlaatste en laatse steek een halve vaste. En dan is het een mooi rondje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.125 seconden.
Lang Yarns