Halloween voor beginners |
Reageer |
Autheur | |
Sirk
Duizendpoot Lid sinds: 13 September 2008 Status: Offline Points: 102 |
Onderwerp: Halloween voor beginners Posted: 04 Oktober 2008 om 13:25 |
Over drie weken organiseert mijn kleine broertje een heuse Halloweentocht. Hij is daar al van in augustus mee bezig, en nu wil ik toch ook wel mijn steentje bijdragen door een spin of spookje te haken of te breien. Ik ben nog wel een complete leek in het haken (nog nooit gedaan) en in breien ben ik ook nog niet zo sterk (ik heb wel al haaklessen opgezocht op internet).
Heeft er iemand heel gemakkelijke Nederlandstalige patroontjes? |
|
naatje
Hobbyguru Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
Posted: 04 Oktober 2008 om 13:48 |
HOI SIRK
IK HEB GEEN HAAK/BREIPATROON VOOR JE. IK HEB WEL EEN BOEKJE VOOR RAAMDECORATIES. DIE WORDEN GEMAAKT VAN KARTON EN DAN HEB JE EEN HEKS,SPOOKJES,POMPOENEN,ETC/ ALS JE WILT DAN SCAN IK ZE IN EN STUUR HET NAAR JE TOE. DAN MOET JE WEL EVEN JE E-MAIL ADRES DOORGEVEN. GROETJES RENATE |
|
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
|
|
Sirk
Posted: 04 Oktober 2008 om 13:52 |
Raamdecoraties zijn moeilijk: de hele tocht is buiten te doen, in de grote tuin van de buren... En het is de bedoeling dat de decoraties een paar dagen blijven hangen en dan zou het karton wel kapot gaan, natuurlijk. Ze hebben al wel uit harde plastic vellen pompoentjes en spookjes enz gesneden, en ze hebben een slinger met spookjes, stoffen spookjes, heksen, ...
Ik heb op verschillende sites al wel leuke patroontjes gevonden, maar ik vind ze allemaal nog al moeilijk |
|
Eugenie
Hobbyguru Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Posted: 04 Oktober 2008 om 14:27 |
http://www.jeangreenhowe.com/patterns.html hier staan leuke spookjes
|
|
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23669 |
Posted: 05 Oktober 2008 om 11:05 |
Een spin zou makkelijk moeten zijn, een bal haken of breien, vullen en dichtmaken en een eng gezicht borduren. De poten 8 slierten haken of punniken en hard maken met suikerwater of stijfsel. Aan een zwart koord hangen, waar iedereen hem in het gezicht krijgt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Sirk
Posted: 05 Oktober 2008 om 11:36 |
Bedankt voor de tips, ik zal deze week eens wol gaan zoeken en aan de slag gaan
|
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Posted: 05 Oktober 2008 om 15:21 |
sirk ik heb je een pm gestuurd voor je mailadres ik heb het boekje monster mash en een spook en een heks voor je.
|
|
|
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Posted: 05 Oktober 2008 om 15:36 |
Hallo Sirk,
Ik heb wat voor je gevonden kijk hier maar eens. For 45 knit, crochet, and craft projects for Halloween. http://www.lionbrand.com Groeten Creaans. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23669 |
Posted: 06 Oktober 2008 om 15:15 |
Je zou spookjes ook van stukken oude laken kunnen knippen en b.v. een pingpongbal of spruitje in het midden als hoofd, dichtknopen, doodskop tekenen met zwarte stift, beetje stijfsel uit een spuitbus op spuiten en wat opbollen, en hier en daar in de struiken hangen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Sirk
Posted: 06 Oktober 2008 om 15:33 |
Bedankt voor de site, creaans!
Magtelt, goeie tip, maar broertje heeft zo al wat spookjes gemaakt Nu wil hij nog een pakje voor zichzelf, maar hij moet eerst maar eens op zoek naar een oude t-shirt die ik dan kan verstikken (geen zin om van nul af aan te beginnen) tot een soort "rafel-ding". |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |