Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn eerste trui (DROPS)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
SuusAnne View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SuusAnne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn eerste trui (DROPS)
    Posted: 07 Februari 2025 om 13:16
Ik ben bezig met mijn eerste trui van DROPS (Foggy Autumn). Ik heb andere wol gebruikt dan in het patroon staat, ipv Air gebruik Alaska en Nepal. Kan iemand zeggen of de trui na het blokken juist uitrekt of krimpt? Of blijft gelijk ik het gebreid hebt?
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2025 om 15:45
Heb je een proeflapje gemaakt om te kijken of de steekverhouding overeen komt?

Drops alaska en nepal valllen in de zelfde garen categorie als air. Dus zou het goed moeten komen, tenzij je het breit met 2 draden?
Back to Top
SuusAnne View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer SuusAnne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2025 om 16:39
Bedankt!
Ja ik heb een proeflapje gemaakt. Dat ging wel redelijk. 
Air bevat ook polyamide, mogelijk reageert dat anders op het blokken dan 100% wol zoals ik nu gebruik.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2025 om 17:36
Polyamide is met name om de wol meer 'trekkracht' te geven. Dat het minder snel uitzakt of gaat lubberen door het gewicht.
En om de wol duurzamer te maken, dat het langer mee gaat
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns