poppenhuispopje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
carolina2 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 November 2020 om 21:21 |
jarenlang waren poppenhuis en miniaturen mijn grote passie ![]() voor dit popje (het kind van de poppenfamilie) maakte ik een doopjurk het lijfje breide ik op pennen 0,75 in gerstekorrel met koordgaren (borduurgaren), de rok en het mutsje haakte ik met knoopsgatengaren in waaiersteek toen was het helemaal wit maar je ziet dat het knoopsgatengaren is gaan verkleuren om een beetje aan te geven hoe klein het is fotografeerde ik het op een rolcentimeter van Hema ![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heel mooi. Jammer dat het ene garen verkleurt en het andere niet. Leuk die schoentjes, die er net onder uit piepen.
Ik heb ook popjes tussen 3 en 10 cm. De meeste zijn baby's. Ik maak er wat kleertjes voor, een slaapzakje en een draagzak om aan een grotere pop te hangen als babydrager. Ik heb er ook bedjes, stoeltjes en poefs voor gebreid, met textielversteviger. Het is wel gepriegel, vind ik. Ze zijn sneller klaar, maar het afwerken is hetzelfde als bij grotere kleren. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik doe het je niet na, maar ik ben dan ook extreem kippig
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
IK heb bij Dekamarkt een loepbril met verlichting gekocht. Ik had er al één zonder licht voor het inrijgen van de naaimachinenaald. Met leesbril lukt er niet veel meer, ja lezen, maar niet al te kleine letters.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5780 |
knap gemaakt. Op zo'n dunne naalden en garen zou ik niet kunnen breien. echt geweldig.
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Mooi gedaan ..dat heb ik ook heel veel gedaan voor mijn kleindochter die nu 21 is ,vond het heel leuk om te doen
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
carolina2 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
dank jullie wel ![]() wat leuk Magtelt dat je ook zo'n kleine popjes hebt aangekleed en Pareltje, wat deed je voor je kleindochter, poppenhuisdingetjes maken? het is 'n harstikke leuke hobby hoor! en het helpt goed dingen te verwerken en/of te relativeren ik zei altijd als ik maar aan m'n poppenhuis kan werken zijn mijn problemen en tranen ook schaal 1:12
![]() |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Mijn kleindochter verzamelde popjes en dan moest ik de kleertjes breien of haken,(32popjes had ze)
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Heel leuk. Knap hoor breien met zo'n dunne naald.
|
|
![]() |
|
Loes ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 524 |
lief
|
|
groetjes Loes
|
|
![]() |
|
Ibi ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 04 Maart 2021 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 14 |
Je werkje is niet zichtbaar (image not found) Spijtig want ik hou van miniaturen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |