Stalenboeken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Mariondl ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 03 April 2011 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03 April 2011 om 22:56 |
Ik wil weer eens gaan breien. Mijn allereerste project is het repareren
van een Noors vest dat ik ooit gemaakt heb. Kennelijk van een goeie kwaliteit garen want na vele vele malen wassen ziet het er nog prima uit. Alleen de boorden van de mouwen hebben wat geleden en die wil ik dan ook overnieuw breien. Ik heb alleen geen restant meer van het garen. Uit het feit dat het na vaak wassen nog zo mooi is concludeer ik dat het acryl is. En volgens mij was het Phildar. Wat denken jullie? Ik denk dat ik voor het zoeken naar garen die er zo goed mogenlijk bij past een stalenboek nodig heb. Ik heb alleen een stalenboek van Berger genoemd gezien. Zijn er nog meer te krijgen en waar? |
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
je kan ook met het vest naar een handwerkwinkel gaan om iets te zoeken wat er het beste bij past, de kans is groot dat het garen waar je het van gebreid hebt er misschien niet meer is. Suc6 |
|
![]() |
|
Mariondl ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 03 April 2011 Status: Offline Points: 5 |
Het zou een wonder zijn, denk ik, als het zelfde garen nog bestaat.
Dat verwacht ik ook niet. Maar ik woon in Zuid-Limburg en de laatste wolwinkel die ik hier wist is er niet meer. Dus dacht ik dat stalenboeken via internet een goed idee zou zijn. |
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
jammer he dat er steeds minder handwerkwinkels zijn
|
|
![]() |
|
Ja, en dat was in Limburg toch al weinig. Maar mijn moeder had
vroeger ook van die boeken met stripjes met alle kleuren draadjes. Zo kon je de kleur en de draaddikte goed bekijken. Zouden die dan alleen maar van Berger te bestellen zijn? |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
M+M Wolpost in Twello (tussen Apeldoorn en Deventer) geeft elk jaar nog een stalenboek uit met verschillende soorten / merken garens. Als het niet al te ver is, ook heel leuk om eens langs te rijden trouwens. Wolwalhalla. Maar je kunt ze volgens mij ook mailen.
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
http://www.creatiefnetwerk.nl/home.html
Op bovenstaande site kun je een hobby/handwerkwinkel in je buurt of online zoeken. Die kun je dan bellen of ze stalenboeken hebben. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Bedankt, het wolwalhalla is leuk om eens te kombineren met de
devener boekenmarkt. En ik ga binnenkort een rondje Limburg maken met mijn vest. Bedankt Magtelt, Leentje en anderen die meegedacht hebben. |
|
![]() |
|
Vroeger had mijn oma altijd breiboeken van de 3Suisses, daar zaten ook altijd van die stripjes met alle kleurtjes en soorten wol bij.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23695 |
Soms staan ze op marktplaats, er zaten ook wel patronen in.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |