Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDagje Efteling

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Dagje Efteling
    Posted: 07 April 2008 om 21:13

Ik zou vandaag met 2 vriendinnen naar de Efteling gaan. Ik had ze al een poos niet gezien dus we hadden er alle 3 erge zin in. Al vroeg gingen we op pad, ik uit Leusden, zij uit Krimpen a/d Ijssel en Enschede. Die uit Enschede en ik met het openbaar vervoer en de andere met de auto. Zij zou ons in 's-Hertogenbosch ophalen.

Zo gezegd zo gedaan, voor die uit Enschede. Niet voor mij. Normaal is het anderhalf uur van Leusden naar Den Bosch (bus-trein-trein) Maar dat ging iets anders dan normaal.

Met de bus naar Amersfoort ging prima, met de trein naar Utrecht ging prima. Maar toen de trein naar Den bosch, die ging op tijd weg, maar 200 meter van het station.... STIL!!!! Een kleine technische storing werd er gezegd. Zou ENKELE minuten duren. Die ENKELE  minuten hebben in totaal 2 UUR en 1 KWARTIER geduurd!! Ze konden na een half uur pas vertellen dat de storing iets langer ging duren en een kwartier later hoorden we dat de trein helemaal niet meer ging rijden. Ze zouden een locomotief sturen die ons naar het station terug zou trekken, dit zou ENKELE minuten duren voor die kwam. Dit duurde ruim 25 minuten, toen zeiden ze dat er een andere trein achter de onze zou komen en dan onze trein terug zou duwen, dit zou nog ENKELE minuten duren. Dit duurde ruim een half uur.

Eindelijk kwamen we aan op het station, wilden de deuren niet open.  Dit duurde wel ENKELE minuten. Toen had ik nog 2 minuten om een paar perrons verder een trein naar Heerlen/Maastricht te pakken. Die haalde ik gelukkig: 5 minuten vertraging.

I.p.v 9.20 in Den Bosch kwam ik 11.40 aan. De meiden zijn samen naar de Efteling gegaan, had ik ze gezegd vond het ook sneu om hun 2 uur te laten wachten. Bij het busstation aangekomen kwam ik erachter dat de laatste bus regelrecht naar de Efeling om 11.15 was gegaan. Ik dus weer naar huis gebeld en ik kon een andere bus pakken, maar die ging eerst een heel stuk door Brabant heen. Heb een uur in de bus gezeten.

Pas om 13.15 kwam ik de Efteling binnen i.p.v. 10.00 uur. Ruim 3 uur later dus..

Ik heb dus geleerd dat 5 x ENKELE minuten in totaal 2 UREN duurt. Verder hebben we een leuke dag gehad, overal konden we zo in óf blijven zitten en 1 x een klein hagelbuitje. 1x een grote, korte regenbui maar toen zaten we in de droomvlucht.

De terugreis ging ook helaas niet helemaal vlekkeloos. Tussen geldermalsen en zaltbommel waren vanmiddag de bovenleidingen kapot/storing. Daar reden dus geen/weinig treinen. Vanaf 19.00 reden de treinen weer een beetje. Maar ik was om 18.30 al op het station. Heb dus 40 minuten moeten wachten tot ik een trein kon pakken. Via een ander station kon niet, dan was ik nog langer onderweg....

Een vreemd dagje dus. Ik ben ong. 13 uur weggeweest waarvan 5 1/2 uur in het park. De rest is reizen...

Back to Top
breigek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 07 April 2008 om 22:17

da's balen zeg!!! denk je lekker gezellig met je vriendinnen een dagje uit te gaan, ben je het grootste gedeelte alleen met vreemden. maar was het wel gezellig die uurtjes dat jullie samen waren?

Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 01:51
dat was even vervelend.
zeggen ze allemaal pak het openbaar vervoer,beter voor het milieu,maar niet beter voor je hartje,je zou er spontaan een zenuwinzinking van krijgen.
droomvlucht is geweldig he,je kijkt je ogen uit.
heb je het verder wel naar je zin gehad?ondanks het weer en openbaar vervoer.

groetjes renate
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 08:13
jammer dat je dag zo verpest is door het openbaar vervoer, denk niet dat je het een 2e keer zult doen om zo naar de efteling te gaan, maar je hebt toch gelukkig een paar uur gezellig met je vriendinnen kunnen doorbrengen
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 09:19

Lang leve het openbaar vervoer, BAAL, BAAL.

Gelukkig heb je nog een paar gezellige uurtjes gehad.

Groetjes Ellen

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 12:31

en daarom ga ik bijna niet met het openbaar vervoer.

maar gelukkig heb je wel genoten, en onthoud alleen de mooie momenten en laat de rest maar waaien

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 12:36
Fijn dat openbaar vervoer....
Ik ben gelukkig in de omstandigheid dat dit tot echte noodzaak beperkt blijft, maar de keren dat we er mee te maken hebben!!!!!! Half Nederland gezien.

Maar 1 ding is heel positief aan je verhaal. Dat het niet druk was in de Efteling en je als je wou af en toe kon blijven zitten.
Wij hebben ook wel eens meegemaakt dat we er om 10.00 waren tot sluiting en maar in een stuk of 4 attracties zijn geweest.

En de Efteling blijft toch mijn favoriete park. Voor alle leeftijden wat wils, en prachtig aangelegd.

Rosemarie

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 14:29

lijkt wel een belgisch verhaal...  het is toch niet te geloven zoiets...

Maar de efteling blijft leuk, al heb je dan -veel- vertraging gehad met alles...

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 15:20
nou gelukkig heb je toch een paar leuke uurtjes gehad. en ja dat openbaar vervoor laat ook op zich wachten.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 April 2008 om 17:18

Ik heb het verder errrug gezellig gehad. Ze hadden een knuffel-vlinder die je met zuignappen aan een raam kunt plakken voor me gekocht omdat ze het zo sneu voor me vonden. Ik ben namelijk gek op vlinders en vond dat wel erg lief.

Verder hebben we mijn foto-album van Disney bekeken. Daar ben ik in Oktober '07 met 1 van die meiden geweest en ze had het album nog niet gezien.

We hebben erg veel plezier gehad, zeker omdat het zoooo rustig was. Als dit niet zo was geweest was ik op Utrecht ook terug naar huis gegaan.

Ik ben al een keer eerder met het openbaar vervoer naar de Efteling gegaan, zonder probleem. Volgende keer toch maar met de auto. Is stukken sneller.

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2008 om 09:21
LEV HET OPENBAAR VERVOER   
Antonia
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2008 om 17:22

Hoi Sanne,

hierbij speciaal voor jou een vlinder:

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2008 om 17:23
Originally posted by Josl Josl wrote:

Hoi Sanne,

hierbij speciaal voor jou een vlinder:

groetjes, Joke

Dank je wel, tis een mooie vlinder

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2008 om 22:34
fijn dat je zo'n fijne dag hebt gehad Sanne na zoveel pech met het openbaar vervoer
groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns