Grijze wintertrui |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Augustus 2017 om 21:29 |
De grijs gespikkelde Noorse wol heeft een tweede leven gekregen Eerder was het een vest. Uitgetrokken en daarna een trui van gebreid. Doordat je bij het uittrekken toch materiaal verliest en ik bij deze trui iets dunnere pennen gebruikt heb (4½), wist ik dat ik niet toe zou komen met het garen. Op het voor- en achterpand heb ik een strook gebreid met restjes en er wat siersteken op geborduurd. Hij zit heerlijk en staat leuk, maar ik moet bekennen dat de trui niet zo foto-geniek is met die spikkeltjes. ![]() Hier een detailfoto van de strook: ![]() |
|
![]() |
|
Jondala ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mooi hoor 👍
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Heel mooi en wat een leuk idee ,nu is hij uniek
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Je trui is leuk geworden
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8174 |
Hij is heel leuk geworden, vooral die rand als je hem dichterbij ziet, maar wil e hen a.u.b. heel ver achter in de kast stoppen ????
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Mooie trui.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
is schone wol. Bij mij zou zo'n hoge strook op het voorpand niet passen, wel lager. Die kruiskessteek erop maakt het oodkoetuur.
|
|
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Bedankt voor jullie gezellige reacties.
![]() Mutti, ik heb er alleen mouwen aan gebreid, geen vleugeltjes. Dus ontsnappen uit de kast is niet echt mogelijk. Bep, omdat ik niet tot de rijkbedeelden hoor wat vrouwelijke vulling betreft , is een hoge versiering geen probleem... Ik wilde die grijze wol graag helemaal op hebben, vandaar dat ik alle panden eerst tot en met het oksel gebreid heb. Daarna met de grammenweger op tafel de rest zo verdergebreid dat ik echt geen snipper grijs meer over heb. Die kruissteekjes hebben ook nog een dwarssteekje. Het is dus eigenlijk een onvolledige koninginnesteek. Bij de koninginnesteek komt dan ook nog een verticale steek eroverheen. Maar dat wordt op breiwerk vaak wat rommelig. |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
een prachtige en lekker warme trui geworden
|
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
heel mooi!
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
weeral wat bijgeleerd. Ik wist niet dat dat een koninginnesteek was. Ik noem dat gewoon een sterretje.
|
|
|
|
![]() |
|
Dat is een leuke steek om te borduren. Op breiwerk valt dat laatste verticale streepje te klein uit. Op regelmatig borduurstramien is het prachtig. Op de volgende link kan je de steken zien: In het verleden heb ik er nog wel eens ceintuurs mee gemaakt. Veel mensen dachten dan dat ik er kraaltjes op genaaid had. Dat komt door het bolle kruispuntje in het midden van de steek waar de 4 lijntjes elkaar kruisen.
|
|
![]() |
|
ja dat is dezelfde, zo tekenen wij hier sterretjes. 'k zal aan de kleindochter zeggen dat het in feite koninginnensterretjes zijn die ze tekent. En geborduurd hebt ge natuurlijk diepte erin en kan ik best aannemen dat er gedacht wordt aan pareltjes.
|
|
|
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
mooi gemaakt hoor...
|
|
![]() |
|
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Wat mooi! Echt een unieke trui.
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Ik hou altijd erg van die spikkels
|
|
![]() |
|
Bedankt allemaal. Die spikkels vind ik ook altijd erg leuk. Ik zei alleen in mijn eerste bericht dat het op de foto wat druk overkwam. Het danst me een beetje voor ogen, maar misschien ligt dat aan het scherm. De grijze wol is gespikkeld, maar de strook met groenige en okerkleurige wol is met 2 kleuren samengebreid. Dan krijg je meer een "vlekkerig effect" dan echte spikkels.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |