Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

2de flower cardigan

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2016 om 20:18
bedankt allemaal.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 07:39
Mooi vest!
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 18:52
Mooi vest. Heerlijk die vrolijke kleuren.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 20:22
Lief, leuk en vrolijk vest!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 20:36
Welke maat ongeveer heeft die oudste kleindochter Bep? 

Ik zie dat het grootste patroon voor 110 is 
Ik zou het voor Sanne willen maken, maar die zit op de 116/122

Heb je het patroon volledig gevolgd? welke maat haaknaald?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 20:54
de oudste heeft een 110 denk ik.

Deze heb ik dus met breinaald 4,5 gebreid en haaknaald 4.

Morgen komen ze langs en dan kunnen ze het passen.
Weet ik 's avonds dan wel te zeggen of het nog ruim is of juistekes gepast of te klein.

De afmetingen die zij opgeeft zijn voor een vijfjarige :

breedte juist onder het armsgat 34 cm
het stukske dat ik gebreid heb (die yoke) 18 cm
totale lengte 43 cm
mouwlengte van oksel tot einde mouw   25 cm
totale raglanmouw    41 cm

mijn afmetingen voor deze zijn

breedte juist onder het armsgat 37 cm
het stukske dat ik gebreid heb (die yoke) 19,5 cm (met sierrandje er al rond gemeten)
totale lengte 55 cm
mouwlengte van oksel tot einde mouw   26 cm
totale raglanmouw    42 cm

De eerste die ik gemaakt had vond ik nogal klein uitvallen voor een driejarige en die moet dienen voor de eenjarige. Halverwege heb ik het toen gepast en de mouwen langer gemaakt en nog toeren bijgehaakt om de vest langer te maken.

Dus toen ik voor de driejarige de vest ging maken heb ik dus een dikkere draad genomen en grotere pennummers. Alleen de lengte van de mouwen weet ik dus niet of ze goed gaan zijn. Maar daar is rap een stukske aangebreid dan.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 20:59
o ja ik heb het patroon dus volledig gevolgd. Het aantal steken, de meerderingen (drie meerderingen, ene keer rechts in de steek, ene keer averechts in diezelfde steek en nog een keer rechts in nog altijd diezelfde steek)

voor een rij vasten heb ik 1 naald gebreid (en daar komen dan die 2 meerderingen in (zijn niet echt 2 meerderingen maar in de tabel staat het als een 2 aangegeven))

en voor het stokje heb ik 3 naalden gebreid en dat kwam dan ook goed uit dat je een gewone naald averecht breid, één naald recht waar dan die 3 meerderingen in komen en nog een naald averecht.

'k zou de tabel voor de juiste maat printen en elke keer als je de betreffende naald hebt gedaan, een tjipke aan zetten want anders raak je de tel kwijt omdat het iedere 2de regel 3 naalden zijn die je doet.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2016 om 23:19
Ik heb de maten van Sanne hier op een briefje. Komt toch een eind in de buurt met die van uw kleinkind.
Ik heb nog een stapel Fenna liggen, ga er maar gewoon aan beginnen denk ik.
Bedankt voor de tips!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2016 om 12:46
Wat een practig vest heb je gemaakt!
Ik heb hem een paar jaar terug ook gemaakt, vond het leuk om te maken.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2016 om 15:53
dit zijn ook schattige kleurtjes Ans !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2016 om 19:40
deze is ook mooi. Dat groen is een groen dat ge niet veel meer vindt.
Back to Top
E Strea Chikitu View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer E Strea Chikitu Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 09:35
lekker vrolijk vest geworden!
E Strea   Chikitu   *   ; http://estreachikitu.blogspot.com/

Made with love, for love
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 17:32
Nog zo'n leuk! Jij gaat hard!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2016 om 17:43
niet hard, eindelijk in gang geschoten. En zo'n truitje of vestje voor kinderen breit nu eenmaal vlugger dan voor een grote volwassene.
Het heeft ook het voordeel dat je vanboven aan de nek begint en dat het in ene keer gemaakt wordt. Nikske in elkaar zetten.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns