Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Beginnetje sok

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Beginnetje sok
    Posted: 17 November 2015 om 22:13
Ondertussen alweer uitgehaald want heb een telfout gemaakt. Daardoor veel te smal en ondanks dat ik slanke benen heb, ging het em niet worden.
Maar ik ben wel trots met het resultaat. Ik ben geen ervaren breister. Vroeger van Beppe recht en averecht geleerd, als 20er een keer een sjaal gebreid (ook niet meer dan recht en averecht) 
Laatst voor het eerst sokken gebreid (tricot steek) en nu dit Clap

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2015 om 22:18
Dan mag Beppe trots op je zijn! Smile Mooie kabels! Alleen een sok begin ik altijd met een klein stukje boordsteek om te voorkomen dat het een afzaksok wordt. Maar misschien kan het ook direct met een mooi patroontje begonnen worden.  
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2015 om 22:21
Dank je, 
Ja de boord snap ik, dacht ik ook aan. Deze sok is volgens een patroon van drops. Er komt een lintje doorheen, wat het afzakken zal voorkomen. Hoop ik :) en anders is het een super patroon geweest om te oefenen :D
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2015 om 22:58
daar mag je zeker trots op zijn om zo in een keer kabelsokken te breien.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 04:44
knap gedaan!Thumbs Up
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 09:47
Heel goed bezig Lia!
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 09:52
zooooooooooo knap!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 10:34
Leuk hoor, gewoon nog eens proberen. Breiwerk met kabels zitten altijd wat strakker, dus vooral straks even opletten als je bij de
hiel komt, dat daar genoeg ruimte inzit  zodat je die mooie kabels om je been kunt vleien Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 14:16
Meteen in het diepe springen heb je waarschijnlijk gedacht. Ziet er al goed uit. Maar niet tevreden als ik het goed begrijp. Dat wordt dus een kritische kabelbreister!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2015 om 18:01
Zier er al hééél mooi uit. Leuke uitdaging om verder te doen.

Grx
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2015 om 21:36
Dat gaat goed! Ik ben zelf ook bezig met een sok. Ben nu bij de hiel en wat een gedoe hahaha! ik hoop ook ooit zulke sokken te maken met kabels! Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 10:06
Zo jij bent goed bezig, heel mooi.
Succes met de rest van de sok maken...
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2015 om 15:45
Mooi patroon.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 08:53

Inmiddels al iets verder dan op deze foto. De sok past nu wel goed om het been! 
Ik had te weinig steken en daardoor werd het niet mooier als ik de sok zou dragen. 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 09:05
Volgens mij heb je toch een foutje gemaakt. De kabel die ik links zie, als je breit dus de rechter, begin je met 6 steken. Die zie ik tussen de 3 averechte steken van de grote kabel. Op de naald zie ik wel de 3 averechte steken, maar ik zie er maar 3 steken tussen. Je hebt ergens steken weg gesmokkeld. Vandaar ook de grote opening tussen de 2 keer 3 averechte steken.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 09:50
Wauw scherp oog,
Er zit een gaatjespatroon in om dadelijk een lint door te rijgen. Misschien zie je die?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 11:49
Ik zie die gaatjes, maar moet je dan later die steken er weer bij maken of zit er een soort van ruche boven? Er zitten toch echt minder steken tussen de 3 averecht.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Frummel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frummel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 12:04
Op mijn laptop eens gekeken en ik zie het ja.
Heb geteld en mijn steken op de naald kloppen nu wel. Geen idee wat ik gedaan heb hihi
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns