Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Noppen breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Noppen breien
    Posted: Gisteren om 19:57
Lieve handwerksters,

Hier ben ik weer met iets waar ik niet uitkom.
Ik zal het wel verkeerd lezen en het te moeilijk zoeken.
Ik moet voor aan 2 koordjes noppen breien.
Dit is de beschrijving:

Maak als volgt 2 noppen: zet 2 st. op met de nld.4. Brei 3 st. in de 1e st. en 2 st. in de volgende.
Dit begrijp ik nog maar het volgende niet meer.

Brei deze 5 st. 6 nld.lang. 3 st. afh., de volg. 2 st. r. samenbr. en de afgeh. 3 st erover halen. Rijg een draad door om af te ronden.
Naai deze noppen aan de uiteinden van de touwtjes.

Met de 5 st. 6 nld. lang breien weet ik niet wat ermee bedoeld wordt.
Kan iemand mij dit duidelijker uitleggen?
Het zal wel weer iets heel simpels zijn.

Groet Nancy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 hours 35 minuten geleden om 23:07
Je moet deze 5 steken 6 naalden breien.  Daarna 3 steken afhalen, 2 steken samenbreien, de 3 afgehaalde steken overhalen. De draad door de steek halen en klaar.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 hours 16 minuten geleden om 06:26
Goedemorgen Lida,

Het is mij nog steeds niet duidelijk. Als ik die 5 steken heb moet ik die steken dan 6 naalden lang in tricot of ribbelsteek breien??? Als ik de 3 steken afhaal en dan 2 steken moet samenbreien heb ik geen werkdraad om die 2 steken samen te breien. Wat moet ik 6 naalden lang doen? Dat ik het toch niet begrijp...Angry

Zou u het alsjeblieft naald voor naald kunnen uitleggen?
Groet Nancy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 hours 48 minuten geleden om 09:54
Je zet 2 steken op.
Breien: Steek 1 meerderen tot 3 steken. Steek 2 meerden tot 2 steken. Resultaat 5 steken.
Deze 5 steken 6 keer breien. Resultaat een langwerpig reepje. Ik heb alles recht gebreid.
Laatste naald. 3 steken afhalen, 2 steken samenbreien, afgehaalde steken overhalen.
Draad afknippen en door de laatste steek halen. Daarna draad rond het hele lapje rijgen en aantrekken.
Vastknopen met de opzetdraad en klaar is je nopje.
Ik zou proberen om het nopje meteen aan het koordje vast te breien.
Succes

ik probeer een foto te plaatsen, maar lukt niet. Er is iets veranderd in het systeem.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 3 hours 1 minuten geleden om 17:41
Hoi Lida,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik ga uw uitleg straks uit proberen.
Ik zal het toch wel voor elkaar krijgen zeker!? ... zo iets simpels.

Groet Nancy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 35 minuten geleden om 18:07
Ik lees nog eens wat jij geschreven had. Ik begreep dat van die werkdraad na dat je 3 steken had afgehaald niet. De werkdraad is de draad waar je steeds mee gebreid hebt. Die zit dus nu rechts van die 3 afgehaalde steken en die pak je gewoon op om de laatste 2 steken samen te breien
Succes.
Groetjes, Lida.
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 16 minuten geleden om 18:26
Ik geef het op ... als ik de 3 steken afhaal en de volgende 2 steken moet samenbreien hangt mijn werkdraad aan het begin van de naald...(de eerste steek die ik heb afgehaald)
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Groet Nancy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 1 uren 43 minuten geleden om 18:59
Jazeker. Gewoon die draad oppakken, aantrekken en de 2 steken samen.breien. De afgehaald steken over die samengebreide steek halen. Draad door die laatste steek. Daarna diezelfde draad helemaal rond door het werk rijgen, aantrekken en samen knopen of/en afhechten
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns