Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gordijn embrasse oefenstuk #1

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gordijn embrasse oefenstuk #1
    Posted: 12 Januari 2015 om 11:03
Ik was bij de BBWH en in plaats van een exotisch katoen printje koos ik een gezapigere ongeveer in een kleur die bij de gordijnen past.
Want die gordijnen hangen nu al zeker 5 jaar en het rechter knoop ik altijd op met een gepunnikt koordje Embarrassed anders hangt hij te dicht tegen de radiator.
Mijn huisband verfoeit dat gepunnikte koordje, maar ja . . . hij is meer thuis in vette fietskettingen en motorblokken.
Dus ik heb gezocht naar een patroon voor een embrasse, echt slagen kon ik niet dus heb ik mijn twee haakboeken opengeslagen.
Uit de ene heb ik een mossteek gehaald, * 1 steek overslaan dan een vaste en een stokje in de volgende steek * dat 5 toeren lang
en uit de ander heb ik een waaier geplukt.
Ondertussen heb ik behoorlijk wat geleerd, dat als je niet wilt dat het haakwerk kromtrekt - je de opzetlossen met een dikkere
naald moet opzetten Embarrassed. Dat als je een mooie beginrand aan je haakwerk wilt hebben dat je de eerste toer dan door die bobbeltjes achter
de steken moet maken.
Op dit moment ziet het er zo uit en wordt het door 2 knijpers bijeengehouden (moet ik nog een goede oplossing voor vinden) --> het begin is er
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 11:13
ziet er sjiek uit!
is een lusje met een grijze knoop een oplossing?
haakje enoog?
2 koordjes haken/vlechten en aan de uiteinden maken, kan je strik/ knoop in maken?
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 11:38
of een stukje klittenband? Maar wel een mooie oplossing voor het gordijn.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 11:50
Aan de uiteinden een oogje, mooi haakje in de muur en zo opzij
hangen. Ziet er trouwens wel mooi uit.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 12:30
Stijlvol!
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 12:48
dat is mooi ja. Met pressionnekes kan je ze ook vastmaken, maar dan grote , dus pressionnen (opgezocht en in het nederlands heet dat dus drukknopen). Moet ge wel zien dat als je ze losmaakt niet uw embarasse in frennen trekt.

als ik draperieën maak, maak ik altijd een tunnel van de overschot (wel zien dat ge overschot hebt bijgerekend) waar ik die dan doorstop.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 14:01
Mooi, goede kleur combinatie!
december2011

Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 14:17
het is wel leuk
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 16:13
Mooie kleurcombinatie.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 16:26
staat mooi
oant Sjen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 20:56
Mooi, en je brengt me op het idee om dit ook te doen. Smile. Ik heb effen grijze gordijnen en in de kamer verder veel rood en oranje. Denk dat ik met die kleuren ook eens een embrasse probeer te haken.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 20:57
prachtige oplossing
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 22:32
Dat past mooi.
Grx
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 23:09
Leuk zeg!
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2015 om 23:17
mooi
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 08:45
Wat een mooie oplossing zo...
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 10:28
Het staat heel mooi.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2015 om 11:12
Ik heb dus ook al 5 jaar haken voor in de muur Embarrassed en denk dus dat ik moet proberen ringen in het ontwerp mee te haken.
Ik zie het er nog van komen dat ik het nog een keer uithaal Confused en dan ? Eerst de ringen omhaken en daarvandaan een rij lossen ? O jee O jee waar ben ik aan begonnen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns