Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenOranje wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Oranje wol
    Posted: 10 Maart 2010 om 12:50
Ongelofelijk, zoveel aanbod als ze kunnen hebben in winkels en toch niet kunnen vinden wat je zoekt.

In ons nieuwe huis hebben we een teeveekamer, en in die teeveekamer hebben we een oranje bankstel ; de Rörberg van Ikea.

Op het plaatje lijkt hij wat flets, zalmachtig, maar geloof me, het is echt behoorlijk knal donkeroranje. Dus geen voetbal-oranje maar meer C1000-oranje. Meer rood-oranje dan geel-oranje.

Omdat de kussens vrij diep zijn, wil ik er graag wat leuke kussens bij haken in iers haakwerk in allerlei hippie-kleurtjes (paars, roze,  turquoise, geel en groen genoeg wat dat betreft), maar wie schetst mijn verbazing....NERGENS kan ik lekkere oranje wol (nouja, acryl dus) krijgen, dikte zeeman/wibra.  Wel iets te dun lichtgevend oranje van de bravo, en meer terra-achtige kleuren, maar geen lekker peen- of pompoen-oranje.

In welke wolwinkel je ook kijkt, duur of goedkoop, groot of klein, overal zijn de kleuren afgestemd op de kledingmode en wordt er geen enkele rekening gehouden met mensen die plaids, kussens, knuffels, pannenlappen, dekens en overige gebruiksvoorwerpen haken - meer dan de helft van wat er tegenwoordig gehaakt wordt.

Vandaar mijn vraag : heeft er toevallig iemand nog een oude bol oranje acryl voor pennen nummer 3,5 - 4,5 liggen (niet te dun, niet te dik, zeg maar zeeman/wibradikte) en liefst meerdere bollen (om de verzendkosten de moeite waard te maken) of op niet al te lange afstand (max ca 50 kilometer) van Enschede ? Ik ben echt al vier weken op zoek en kan gewoon NIETS vinden, terwijl ik weet dat het er gewoon MOET zijn of zijn geweest, want ik heb heel wat bollen oranje in mijn voorraad gehad. Helaas is het een nogal populaire kleur, dus ze zijn helemaal opperdepop. Maar ten tijde van mijn Molly-vest heb ik nog mooie oranje Bravo kunnen kopen, en dat is nauwelijks een jaar terug.

Wie oh wie heeft er nog aardig wat oranje liggen en wil daar afstand van doen (uiteraard tegen vergoeding van zowel de wol- als de verzendkosten ? )

Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 13:16
Ik heb verleden week bij de Wibra een bol oranje gekocht(kleurnr Z049).
Hij komt alleen niet bij een Wibra bij  mij  uit de buurt vandaan.
Maar nu ik goed in het licht kijk is het meer zalm-oranje, dus meer een beetje de kleur zoals op het plaatje van je bankstel.

Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 13:28
bij deze webwinkel verkopen ze knal oranje wol, klik hier, en oranje klik hier ook.

Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 13:32
Heb een stukje oranje onder de scanner gelegd, maar de kleur lijkt nergens naar
Mocht je de kleur willen zien pb me dan je adres even dan stuur ik je wel een stukje toe.
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 16:35
Die van de Wibra heb ik inderdaad gezien en gekocht, maar die is ECHT te roze (al lijkt hij wel weer op het oranje van de bank op de foto), helaas.
De links zal ik allemaal eens nakijken ; heb wel uren gezocht, maar blijkbaar net niet op de goede plekken ofzo. Heel erg bedankt voor het meezoeken.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 17:09
Lekkere muts ben ik ook he ? Ik ben op het kleurnummer (Popular nummer 74) gaan zoeken en wat denk je ? Renske heeft zo te zien precies het juiste garen, een stuk goedkoper ook nog en nog een paar andere leuke kleuren ook. Meteen maar een leuke bestelling  geplaatst dus ; gelukkig heb ik nog een Nederlands verzendadres. 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns