|
Reageer ![]() |
Autheur | ||
pingel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 204 |
![]() Posted: 12 Oktober 2009 om 20:27 |
|
Hoi allemaal, Ik ga voor mijn zusje (nov uitgerekend) een kruikenzak maken! Heeft iemand hier een haakpatroon van? die dat met mij zou willen delen. groetjes Inge |
||
hartelijke groetjes Inge
|
||
![]() |
||
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
|
http://www.ivillage.co.uk/homegarden/homemaking/crafts/artic les/0,,695942_712569,00.html Hien staat een leuke gehaakte, maar dat is wel voor een rubbere en niet zo een metale baby kruik en ik denk dat je er zo eentje bedoelt. |
||
![]() |
||
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
|
Voor zo'n metalen babykruik is het niet zo moeilijk:
Gebruik 100% katoen. Dit pluist niet en is veiliger voor de baby. Opz. 3 l., sluit met een halve v. tot een ring. 1e toer: 6 v. 2e toer: 12 v. (dus 2 in elke) 3e toer: 18 v. (dus 1 in eerste, 2 in 2e) 4e toer: 24 v. enz. Zo doorgaan tot je rondje net zo groot is als de onderkant van de kruik. Dan zonder meerderen verder gaan tot je zak net boven de kruik uitkomt. De volgende toer: 4 l, *1 v. overslaan, 1 st., 1 l.,** van * tot ** steeds herhalen. Dan nog plm. 10 toeren vasten en afhechten. Door de gaatjestoer een koordje trekken. De zak wordt het mooist als je de toeren niet steeds sluit (geeft een naad), maar gewoon "door blijft haken". Je kunt de zak verfraaien door een randje van een andere kleur in te haken (bij wisselen van kleur wel even sluiten met een halve v.) en door aan de bovenkant een waaiervorm te haken (2 v. overslaan, 5 st. in volgende v., 2 v. overslaan, 1 v. in volgende v., steeds herhalen). |
||
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
||
![]() |
||
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() |
|
weet je zeker dat die bij jouw zusje in de buurt nog worden
gebruikt door de kraamhulp?? Ik had vorig jaar juni toen Catlijn geboren is speciaal een nieuwe gekocht maar de kraamhulp gebruikte die niet ze nemen tegenwoordig de hydrofieldoeken om de kruik in te wikkelen uiteraard heb ik hem zelf wel gebruikt toen ze weg was maar toch.... |
||
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
||
![]() |
||
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
|
Dat heeft te maken met de veiligheid. Als je de kruik in een doek wikkelt, is de kans dat de dop los schiet heel klein. In grote kruikenzakken wil de dop wel eens los laten en dan begint de kruik heet water te lekken. Zorg daarom voor een kruikenzak die goed aansluit aan de kruik. |
||
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
||
![]() |
||
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
![]() |
|
Nog een voordeel van een hydrofielluier is dat er een knoop ingelegd wordt en daardoor rolt de kruik niet weg in bed. Kraamhulpen gebruiken helemaal geen kruikenzakken meer, alleen maar hydrofielluiers. |
||
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
||
![]() |
||
Roos39 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
![]() |
|
Hoi, dat is niet echt tegenwoordig. 15 jaar geleden deden ze dit ook al zo. Hoe leuk een eigengemaakte ook kan zijn, het is inderdaad de meest veilige manier met een hydrofielluier. De kant waar de knoop zit leggen ze dan aan de baby's kant zodat er nooit direct lichaamscontact kan komen met het warmste gedeelte. Als ik zelf last van buik of rugpijn heb gebruik ik ze zelf nog wel eens. En dan ook altijd met een luier. Rosemarie |
||
![]() |
||
pingel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 204 |
![]() |
|
Ha, Bedankt voor jullie reacties....ik weet dat ze er een luier omheen vouwen. Maar als ze hem neit gebruikt staat het ook leuk. Petra bedankt ik ga er mee aan de slag. Leuk ik ga het met kleurtjes doen gelijk een goede oefening om die spiralen mooi te krijgen...... groetjes Inge |
||
hartelijke groetjes Inge
|
||
![]() |
||
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() |
|
ik deed de kruik er andersom in
|
||
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
||
![]() |
||
![]() |
|
dat deden ze bij mij ook....en dan een luier er tussen en op het laatst alleen een kruik bij haar voeten....en dat in de zomer inge |
||
hartelijke groetjes Inge
|
||
![]() |
||
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
|
dat is voor baby's die zich net niet helemaal op temperatuur kunnen houden en tevens als ondersteuning dat de baby de energie kan steken in het groeien ipv dat het alle energie steekt in het zich op temperatuur houden. Ik deed het ook wel om het bedje lekker voor te verwarmen. |
||
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
||
![]() |
||
![]() |
|
klopt helemaal........onze oudste kon zich niet goed op temperatuur houden en zo hielpen we haar een beetje! Maar het is allemaal goed gekomen....alhoewel ze nu met alle geweld haar winterjas aan wilt
|
||
hartelijke groetjes Inge
|
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
|
Heeft ze al een kruik? Want je kunt al een paar jaar elektrische kruiken kopen, die je een paar minuten opwarmt en die dan een uur of vier vijf warm blijven. Die zijn rond als een hamburger en ongeveer zo groot als een taartbordje. Daar zit geen kokend water in.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
![]() |
|
oh dat is handig....maar ze heeft er al een en die moest een nieuwe jas bedankt voor de tip |
||
hartelijke groetjes Inge
|
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |