|
Reageer ![]() |
Autheur | |
sunny ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 68 |
![]() Posted: 25 Augustus 2009 om 11:33 |
Ben op zoek naar makkelijke brei en haak patronen voor mutsjes voor pasgeboren baby's (hoofdomtrek ongeveer 33cm) Ik ben een beginner wat breien en haken betreft (basis wel redelijk onder de knie na wat oefenen) en wil eigenlijk een aantal verschillende mutsjes maken om te gebruiken bij mijn andere hobby namelijk fotograferen. Heb inmiddels een puntmutsje gebreid zonder patroon, ben alleen nog niet helemaal tevreden, ben begonnen met de boord, aantal steken en toeren uitgeteld en toen een plan gemaakt betreft minderen. Heb steeds 1 naald twee geminderd en dan een naald gewoon gebreid. Nu heb ik het minderen gedaan door een steek te breien terug te zetten op de andere naald, andere steek erover heen en steek weer terugzetten op andere naald, dit steeds op dezelfde plek met als gevolg dat je dus precies kan zien waar ik geminderd heb Hoe doen jullie dit ? Alvast bedankt !
|
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
Ik vind deze wel leuk: http://users.netaccess.co.nz/major/freepatt/patt03.htm Minderen in mutsen doe ik enkel door twee steken samen te breien. |
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
sunny ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 68 |
![]() |
Nathalie, bedankt voor al die leuke mutsen ! Zitten hele leuke tussen, ben alleen bang dat ik de patronen niet kan ontcijferen maar ga er binnenkort even rustig voor zitten wie weet kan ik er dan toch wat van maken... |
|
![]() |
|
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
![]() |
Hier kun je er ook nog een flink aantal vinden : http://www.knittingpatterncentral.com/directory/baby_hats.ph p Groetjes Mistig |
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
Omdat ze in het Engels zijn of om een andere reden? Gewoon een keer proberen met een vertaallijstje naast je. De eerste zal misschien wat uitzoeken zijn, maar de tweede is dan al een eitje. |
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
![]() |
@Mistig bedankt voor de link, maar helaas hij werkt niet ? Of ik doe iets verkeerd @Nathalie, Mede omdat ze in het Engels zijn maar ook omdat ik nog nooit wat via en patroon gemaakt heb Maar ga het zeker proberen ! enig idee waar ik een duidelijk vertaal lijstje vind ? |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |