Patroon design S9014 beige gehaakt vestje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
HoedjeLoes ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 02 Juni 2025 Locatie: Almelo Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 Juni 2025 om 10:54 |
Kan iemand mij de 5 toeren van haakschema 1 uitleggen?
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beste Hoedjeloes.
De verklaring van de tekens staat ernaast. Wat daarvan begrijp je niet?
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
HoedjeLoes ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 02 Juni 2025 Locatie: Almelo Status: Offline Points: 5 |
Helaas snap ik niet welke steken ik moet gebruiken binnen de 12 van het patroon. Wanneer en in welke steek moet ik bijv. Insteken?
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2377 |
Je hebt het aantal lossen gehaakt zoals in de beschrijving. Zet een steekmarkeerder in de laatste losse. Je begint met 3 lossen en haakt dan 3 stokjes in de steek met de markeerder. -Dan sla je 5 lossen over. In de volgende losse haak je 4 stokjes en 3 lossen -Dan 2 lossen overslaan. In de volgende losse haak je 1 vaste en 3 lossen. -Weer 2 lossen overslaan. In de volgende losse 4 stokjes. Herhaal hierna alles dat begint met - tot het einde. Zet een steekmarkeerder op het laatste stokjes zodat je weet waar je de teruggaande toer moet beginnen. Op het schema lees je de steken van de even toeren van links naar rechts. Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg help. |
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
MolensEnMeer ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 10 minuten geleden Status: Online Points: 2 |
Dank je wel voor de uitleg, Hulten1! Dat maakt het al een stuk duidelijker. Ik ga het vanavond proberen – hopelijk valt het kwartje als ik het voor me zie. Laat het weten als ik nog ergens tegenaan loop!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |