Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVraag over sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over sokken
    Posted: 01 November 2009 om 18:43

Hallo allemaal,

Ik ben een newbie in sokkenbreien en heb daarom ooit het boekje gekocht " sokken brei je zo". Ik stuit meteen op het probleem dat als je klaar bent met de hiel dat alle steken weer verdeeld moeten worden over 4 naalden en dat je dan ( volgens het boekje) gewoon doorbreid. Ondertussen ben ik vandaag al helemaal op jacht naar het boekje wat nergens meer te vinden is.

Maar ik kom er gewoonweg niet uit.

En ik heb reacties op internet gelezen over dat boekje dat het voor een beginner toch lastig is. Is er iemand die misschien een makkelijker manier weet of een website met goede uitleg voor beginners?

Ik wil zooo graag sokken breien maar lukt me gewoon niet, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Nu moet ik wel toegeven dat ik graag meteen Picasso wil zijn ipv te oefenen

Alvast hartelijk dank voor alle moeite!

Groetjes,
Diana
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:11
Je breit de hiel over twee naalden terwijl de andere gewoon blijven hangen met de steken erop. Nu even uit mijn hoofd: daarna moet je aan de zijkanten van de hiel steken opnemen eerst de ene kant dan de steken voor de wreef van die twee naalden en dan de andere hielkant en daarover verder breien. Om geen gaatjes te krijgen kun je het beste uit elk lusje een steek aan die zijkanten breien en later zoveel steken afkanten als er teveel zijn. Al doende zie je wat ik bedoel.

Anders vraag je maar verder. Ik doe zelf liever de sokken uit Breien voor Dummies. Daar ging ik aldoor de mist in tot ik de allereerste bladzij van het boek zag, waar de tekens en afkortingen verklaard worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:16

Hoi Magtelt,

Bedankt voor de tip!
Dan ga ik weer met frisse moed er tegen aan.

Ik was aan het twijfelen over "breien voor dummies". Maar jij vind dat boek wel wat voor beginners?

Groetjes,
Diana
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:16
Als je wil scan ik de uitleg uit het boekje "sokken brei je zo" wel voor je in. Moet je wel je emailadres ff bezorgen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:19
Ik had al een breicarriere van een jaar of 50 achter de rug toen ik het kocht, dus ik kan niet echt beoordelen of het geschikt is voor beginners. Ik geloof wel dat die dummieboeken bedoeld zijn om duidelijk over te komen. Kan je niet eerst in de bibliotheek kijken of ze het hebben? In Stitch 'n bitch staat ook een heleboel uitleg. Maar ik weet niet of daar uitleg over sokken in staat. Ik ben pas een jaar ofzo geleden begonnen aan sokken en in het begin stak ik mezelf zowat een oog uit, dus ik heb korte naalden gekocht en toen was het wat minder of ik een stekelvarken zat te temmen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik had al een breicarriere van een jaar of 50 achter de rug toen ik het kocht, dus ik kan niet echt beoordelen of het geschikt is voor beginners. Ik geloof wel dat die dummieboeken bedoeld zijn om duidelijk over te komen. Kan je niet eerst in de bibliotheek kijken of ze het hebben? In Stitch 'n bitch staat ook een heleboel uitleg.

Ik brei al 30 jaar sokken en kan het nog steeds niet zonder boekje naast me.
Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:24

Originally posted by inge.v inge.v wrote:

Als je wil scan ik de uitleg uit het boekje "sokken brei je zo" wel voor je in. Moet je wel je emailadres ff bezorgen.

Hoi,

Super! Graag, dan kan ik iig weer ff verder! Komt ie: diana@widoeghe.nl
Als goed is, moet het boekje hier ergens zijn, ben het gewoonweg kwijt, het lag bij de naalden ( dacht ik). Ben al vanaf vanochtend 10 uur aan zoeken, alles gevonden behalve dat gekke boekje.

Dank je wel!

Groetjes,
Diana
Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:30

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik had al een breicarriere van een jaar of 50 achter de rug toen ik het kocht, dus ik kan niet echt beoordelen of het geschikt is voor beginners. Ik geloof wel dat die dummieboeken bedoeld zijn om duidelijk over te komen. Kan je niet eerst in de bibliotheek kijken of ze het hebben? In Stitch 'n bitch staat ook een heleboel uitleg. Maar ik weet niet of daar uitleg over sokken in staat. Ik ben pas een jaar ofzo geleden begonnen aan sokken en in het begin stak ik mezelf zowat een oog uit, dus ik heb korte naalden gekocht en toen was het wat minder of ik een stekelvarken zat te temmen.

Oja mijn eerste sokken breinaalden waren ook drama en te glad en veels te lang, die zijn echt levens gevaarlijk ( is dat wel voor sokken?), nu bamboe naalden van een cm of 20.

Ik gebruik sowieso zoveel mogelijk hout naalden omdat ik ook aan levende geschiedenis doe en de 14de eeuw naspeel en kunststof of alu naalden hadden ze toen nog niet, maar wel houten breinaalden, dat werd enorm veel gedaan door de mannen in de 14de na chris.

Jeetje wat een hoop tips en truuks, krijg ik!
Geeft mij weer moed om toch door te zetten en aldoende dan toch mooie creaties te kunnen maken.  Heerlijk weer die motivatie! Hartelijk dank allemaal!

Groetjes,
Diana
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 19:53
Diana, beschrijvingen zitten in je mail.
Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 November 2009 om 20:04

Hoi Inge,

Het is ontvangen en ik heb je terug gemaild!

Mijn dank is groot!

Groetjes,
Diana
Back to Top
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 November 2009 om 09:49
Originally posted by Diana35 Diana35 wrote:

Hallo allemaal,

Ik ben een newbie in sokkenbreien en heb daarom ooit het boekje gekocht " sokken brei je zo". Ik stuit meteen op het probleem dat als je klaar bent met de hiel dat alle steken weer verdeeld moeten worden over 4 naalden en dat je dan ( volgens het boekje) gewoon doorbreid. Ondertussen ben ik vandaag al helemaal op jacht naar het boekje wat nergens meer te vinden is.

Maar ik kom er gewoonweg niet uit.

En ik heb reacties op internet gelezen over dat boekje dat het voor een beginner toch lastig is. Is er iemand die misschien een makkelijker manier weet of een website met goede uitleg voor beginners?

Ik wil zooo graag sokken breien maar lukt me gewoon niet, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Nu moet ik wel toegeven dat ik graag meteen Picasso wil zijn ipv te oefenen

Alvast hartelijk dank voor alle moeite!

JE HEBT EEN SITE DIE DE NAAM DRAAGT BASISPATROON VOOR SOKKEN

SUCCES DIENTJE

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2009 om 17:05

en je kan ook bij walhalla kijken bij kadootjes.

staat uitleg over sokken.

groetjes puck

Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 November 2009 om 17:39

Dank jullie wel!

Nog even een domme vraag: Ik zie op veel sites patronen staan waar bij staat: 3 draads, 4 draads enzovoorts. Wat bedoelen ze daarmee? Dat je bv 3 kleuren gebruikt? dus 3 draadjes?

Groetjes,
Diana
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2009 om 17:48

nee,dat er drie draadjes in de wol gebruikt is of 4 of 6 draadjes.

groetjes puck

Back to Top
Diana35 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 November 2009 om 17:51
oooooh Dank je wel! Sorry dat ik van die domme vragen stel. Normaal zou mijn moeder helpen maar die woont te ver weg om even op de fiets heen en weer te gaan. Dus eigenlijk zijn jullie dan mijn surrogaat moeder
Groetjes,
Diana
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2009 om 18:33

dat is helemaal niet dom.

heel normaal,vind het al jnap dat je aan sokken begint,maar pas op het werk verslavend.

groetjes puck

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns