|
Reageer ![]() |
Autheur | ||||
trehus ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
![]() Posted: 09 November 2009 om 15:34 |
|||
Hoi,
Ik ben redelijk nieuw met haken en ik haak meestal met amerikaans engelse termen. Nu heb ik een heel leuk patroon gevonden voor een sjaal, maar het patroon is Nederlands. Geen probleem: ik heb de Engelse haaktermen erbij gevonden :) Alleen zit ik met een probleem. Als ik ga haken, verschuift mijn patroon vanaf de 2e toer en vanaf de 3e toer zie je echt duidelijk dat het verschoven is. Ik zal eerst de patroon beschrijving geven, voor ik met de vragen kom: Uitgebreid Haak eerst een ketting van 51 lossen. 1e toer: 1. haak eerst 3 losse en 1 stokje in de laatste opzetsteek 2. haak 3 stokjes 3. sla 3 steken over 4. haak 3 stokjes 5. haak in de volgende steek 3 stokjes 6. herhaal
stap 2 tot en met 5, eindig met 7. haak 3 stokjes 8. sla 3 steken over 9. haak 3 stokjes 10. haak in de volgende steek 2 stokjes 2e en alle volgende toeren: 11. haak eerst 3 losse en 1 stokje in de laatste opzetsteek 12. haak 3 stokjes 13. sla 2 steken over 14. haak 3 stokjes 15. haak in de volgende steek 3 stokjes 16. herhaal stap 12 tot en met 15, eindig met 17. haak 3 stokjes 18. sla 3 steken over 19. haak 3 stokjes 20. haak in de volgende steek 2 stokjes Herhaal tot de gewenste lengte of tot het garen op is. De vragen: 1) Wat is de opzetsteek? 2) In welke losse vanaf de haak moet ik het stokje gaan haken (beschrijving bij 1e toer, stap 1)? 3) En wordt hier met een 'steek' een losse bedoeld? 4) Moet ik dan letterlijk IN de steek haken, of juist in de ruimte tussen de stokjes in? Voor degenen die het patroon willen hebben: Het is te vinden op de website van Tommies Wol: www.tommieswol.nl Kies "gratis" patronen -> gehaakte sjaal met golfjes |
||||
![]() |
||||
Butterfly ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 401 |
![]() |
|||
1. is in de losse (chain) ketting die je moet haken. is de 51 losse die je moet haken + 3 keer losse, in totaal 54 losse, dat is de opzet van de sjaal. 2. Derde losse van de haaknaald, normaal moet je de stokje (dc) in de vierde losse haken. 3. In de eerste toer klopt dat je de losse moet haken. 4. Je moet letterlijk in de steek losse haken. Ik hoop dat je hier verder mee kan. |
||||
Groetjes Carla.
Mijn blog over haken, breien en borduren: http://hakenbreienborduren.blogspot.com/ |
||||
![]() |
||||
trehus ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
![]() |
|||
Hi Carla,
Dank je wel voor de uitleg en antwoorden! Ik heb het tot 2 maal toe nog eens geprobeerd en ik geef het op. Of die hele patroon beschrijving klopt niet of ik doe nog steeds iets verkeerd :( :( Iemand anders misschien nog een idee/opmerking/ suggestie? |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kon het toch niet laten en gewoon koppig toch nog eens een keer proberen. Het is gelukt :)
Ik dacht steeds bij stap 20 ik heb geen losse meer om die 2 laatste stokjes te haken! Nou, dus wel.... ![]() |
||||
![]() |
||||
Naneke ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 263 |
![]() |
|||
|
||||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |