Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotensjaal breien en tussen gehaakte banen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
loja View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: sjaal breien en tussen gehaakte banen
    Posted: 29 September 2009 om 21:50

Wie kan mij helpen met het patroon van de zilverkleurige sjaal: model 5822. Breien en haken afwisselen.

Dan staat er van de microdraad niet afknippen, om daar mee omhoog te haken...volgens mij ziet het er raar uit, heb het geprobeerd, maar weer uitgehaald.

Ik heb er eigenlijk nog meer vragen over, maar moeilijk uit te leggen.

Dus wie heeft dit patroon al gebreid/gehaakt en kan ik er vragen over stellen?Ik vind het een erg leuke sjaal op de foto en wil hem graag maken.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2009 om 21:54
beste ?,

Waar heb je dit patroon gevonden? Model 5822 zegt mij helemaal niets.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2009 om 21:57
Ik heb gevonden wat je bedoelde maar kan je niet helpen omdat er staat dat het patroon alleen verstrekt wordt zodra je het garen koopt. Ik heb helaas het patroon niet. Hopelijk heeft 1 van de hobbydoosjes het voor je en kunnen ze je verder helpen.
Back to Top
loja View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2009 om 22:05

Ja ik heb het patroon met het garen besteld.

Ik zit ook te klungelen om na het haakgedeelte weer steken met omslagen te maken om weer te kunnen breien.

Ik vind het zo mooi op de foto en wil hem erg graag maken.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 September 2009 om 00:25
Kan je niet enkele regels van het patroon schrijven ?
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 September 2009 om 08:47

Is het niet gewoon zo dat je na het gebreide stuk het draadje waarmee je de gehaakte baan gemaakt heb dan langs de zijkant omhoog haakt (dus bv met halve vaste langs het gebreide deel) en dan weer verder gaat met de gehaakte baan. Of gewoon mee laten lopen aan de zijkant als je met een nieuwe toer begint. Dus steeds even de draden een keer om elkaar draaien aan de zijkant.

Je kan natuurlijk ook gewoon als je dat lastig vind de draad WEL steeds afknippen en afhechten en dan opnieuw aanhechten bij het volgende te haken stuk. Maar dan heb je natuurlijk een hoop draadjes af te hechten, maar misschien wel makkelijker

odette
Back to Top
loja View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 30 September 2009 om 19:33

citeer uit beschrijving:

werkwijze: voor ca. 28 cm breedte 51 st. met brazilia opzetten en 14 nld ribbelsteek breien, daarn steken afkanten. de draad niet afknippen.

nu met micro de haakrand van 2 toeren verwerken. de draad niet afknippen.aansluitend met brazilia halve vasten haken tot aan de 5e st van de laatste lossenboog. Nu de st. met de breinaal als volgt opnemen: 1 st. uit de 6e steek van de 1e boog......1omslag maken, 1 steek uit het midden van de volgende boog,. en herhalen.        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;   1 omslag ,1st uit het midden van de laatste boog = 11 st en 10 omslagen. in de volgende nld. de opgenomen st. recht breien en uit elke omslag steeds 4 st. (afwisselend 1st recht, 1 st. averecht breien  = 51 steken.        Nu 12 nld recht breien en daarna st. afkanten.   De micro werkdraad (haakwerk) met halve vasten langs de zijkant omhoog haken.     Het motief 18 maal herhalen

Ik snap er heel weinig van. die omslagen? hoe doe ik dat en daardan weer 4 steken uithalen...hoe?

hopelijk is het een beetje duidelijk...

groetjes, Loja 

Back to Top
loja View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2009 om 14:50

Is er nog iemand die me alsjeblieft kan vertellen hoe ik uit omslagen (?) weer 4 steken kan krijgen.  1 steek lukt wel, maar dan?

gr. Loja

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns