|
Reageer ![]() |
Autheur | |
bbobo ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 14 December 2006 Locatie: France Status: Offline Points: 2 |
![]() Posted: 14 December 2006 om 21:07 |
Hallo allemaal,
Ik voel me een beetje stom, zo nieuw op het forum met vast allemaal doorgewinterde naaisters. Maar ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Ik woon in Frankrijk en kort geleden heb ik bedacht maar eens kleren te gaan naaien:-) Nou heb ik heeel vroeger (toen ik 13 was ofzo) wel wat geleerd van mijn moeder die coupeuse was maar dat is ver weggezakt. Toch ben ik daar een heel eind mee gekomen met de broek waar ik mee bezig ben. Echter, ik heb een frans patroon en zelfs al is mijn frans heel behoorlijk, patronen lezen is een ander vak. En met name daar waar uitgelegd wordt hoe je de rits moet doen, is het zo technisch dat ik er niets van snap. Nu ben ik al 3 avonden op internet op zoek naar beschrijvingen, plaatjes, tutorials nou ja, iets over het onderwerp maar ik kan het niet vinden. Had ik online een boek besteld waarin alles zou staan..... niets over ritsen. Wieowie kan me op weg helpen, tips voor website of boek?? Bianca |
|
![]() |
|
Rubia ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 30 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
![]() |
Ben je al op www.sancho.nl geweest? Daar zitten de echte "coupeuses"
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
Een rits in naaien is waar menig naaister strand en zo makkelijk.......................als je het weet. Er bestaat zoiets als een ritsenvoetje , weet je dat? stik je naad tot waar de rits komt en strijk de naad open als je dat makkelijk vind ( ook het gedeelte strijken waar de rits moet komen? leg je rist erin en speld hem vast en rijg hem desnoods, dan is het met dat voetje een eitje probeer maar , ik hoor het wel. |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
Hoi Corrie, Is het echt zo simpel.....Ik heb ook vaak ruzie Je geeft de burger moed |
|
Groetjes Syl
|
|
![]() |
|
swenny ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 10 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 24 |
![]() |
ik kwam pas nog op deze leuke site, met allemaal gratis patronen
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=8541.0
dit is dan een stukje over ritsen inzetten Je moet je wel eerst even aanmelden..... maar dan heb je ook vele leuke dingen. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() |
Ja syl zeker als je het ritsenvoetje gebruikt gaat het veel beter en doe het zoals ik beschreef met strijken, als je moeite hebt lukt dat beter. Ik doe dat nooit maar dat maakt niets uit het is en makkelijke manier. |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Botticelligrrrl ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 27 April 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 292 |
![]() |
Dank u Corrie! Weer iets dat ik ook mooi heb bijgeleerd! Ik durf me er nooit aan wagen aan een rits,maar nu je het zegt: een ritsvoetje!! Jij bent hier toch een beetje de hobbyboedha vind ik! |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ja die zitten niet voor niets bij je naaimachien toch?
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Bij deze dan
stel je vraag maar aan hobbyboedha hihihihihihihhi Maar meis ze noemen mij al corigami dus 2 namen word een beetje teveel van het goede vind je ook niet ??? |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
oke
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Edith ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
![]() |
Misschien moeten we je gewoon onze 'hobbygoeroe Corrigami' gaan noemen. |
|
![]() |
|
![]() |
whahahaahhaha jullie kijken maar ik vind alles goed
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Botticelligrrrl ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 27 April 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 292 |
![]() |
Ja, ik ben het met Edith eens, hobbygoeroe Corrigami zal het zijn!
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jullie doen maar
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
hallo bianca dit gaat niet over ritsen.ik woon n.m.l.in frankrijk dep.19correze in welk dep.woon jij.en welkom bij de hobbydoos. groetjes puck |
|
![]() |
|
![]() |
Ja klopt hoe naai je een rits in hihihihihhi
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |