Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmeerderen/minderen boven de boord

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: meerderen/minderen boven de boord
    Posted: 01 September 2009 om 18:56

Ik ben nog steeds op zoek naar "HET" patroon voor een trui die ik wil gaan breien. Een eenvoudige rechttoe rechtaan trui met V hals met een of 2 kabels.

Nu ben ik al zo ver dat het mij het beste ( ach wat is het beste?) lijkt om een patroon te zoeken wat dichtbij komt wat ik wil maken en dat dan een beetje aanpas.
Zo nu en dan kom ik een patroon tegen waar ik wat mee denk te kunnen doen, en lees dat dan even door.
het zal waarschijnlijk een combinatie van een paar ( niet al te ingewikkelde :)) patronen worden

wat mij dan opvalt is dat bij de ene trui je boven de boord moet meerderen en bij de andere juist minderen.
Dat vind ik erg apart.
Kan iemand mij vertellen waarom minderen boven een boord?

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 September 2009 om 18:58
dat kan zijn om verschillende redenen. Omdat het een aanpassend model is, of de steek die gebruikt wordt geeft een losser effect als de boord,....
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 September 2009 om 19:03

Als er een patroon/steekje wordt gebruikt wordt er ook wel een gemeerderd of geminderd om het juiste aantal steken te krijgen voor het patroon.

Of de boord is wat strakker en de trui zelf wat wijder, dan moet je meerderen. Of bij een strtak model trui: de boord valt strakker dan de rest en als je dan met het zelfde aantal steken doorgaat bij de trui dan zal die te wijd zijn, dus moet je minderen.

odette
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns