Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenErgonomische haakhaald - hoe haakt-ie ?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Ergonomische haakhaald - hoe haakt-ie ?
    Posted: 09 Augustus 2009 om 16:03
Gisteren dook er een link op naar een ergonomische haaknaaldenset (die ik nu niet meer kan terugvinden hier ???) met verwisselbare naalden. Nu zoek ik zoiets al een tijdje, en was dus erg blij met de link. Ik sta eigenlijk op het punt ze te bestellen, maar als ik nog eens naar de foto's kijk, vraag ik me af of deze egeinlijk ook wel prettig haken ??

Ik hou namelijk mijn haaknaald vast als een pen, ook bij dikke garens/naalden. Ik heb het wel geprobeerd in de 'mesgreep' maardan heb je total geen controle over wat je doet ; het wordt meer een soort 'rammen' of prikken in de steken dan echt haken. Niet mijn ding dus.

In het verleden heb ik wel eens haaknaalden met een rubber gripje gehad, maar die haken erg vervelend ; het gripje (van hard rubber) houdt precies op waar ik mijn handen heb, en daardoor doet het echt zeer.

Als ik nu zo dit ding eens gekijk, heeft het een beetje een soort van pistoolgreep, maar omdat de foto niet heel duidelijk is, kan ik het slecht beoordelen of je hem ook normaal (= als een potlood/pen) kunt vathouden.

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat, en kun je me vertellen of je hem ook normaal, dus als een dikke pen kun vasthouden of dat de greep je min of meer verplicht om te 'hakken' ? In dat laatste geval kan ik me die 25 euro namelijk wellicht beter besparen.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 16:11

Geen idee, maar ze lijken mij best wel handig. Maar ik hou mijn haaknaald wel anders vast, meer op de normale manier denk ik. Als ik die ergnomische haaknaald bekijk dan lijkt het me dat als je hem als een pen vasthoud je niet de handgreep vastheb maar alleen het haakje. Je moet hem dus veel verder naar achter vasthouden om alleen de handgreep vast te houden, wat natuurlijk ook de bedoeling bij deze haaknaald.

Ja je zou ze eens moeten zien en vasthouden, zo van een plaatje is het moelijk.

odette
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 18:04

Kan dus idd mijn berichtje ook niet meer vinden zocht hem al.

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 19:32
Denk als je al problemen hebt met een haaknaald met een gripje dat je jezelf beter het geld bespaart want dan zit je volgens mij met hetzelde probleem.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 19:51

hm, moeilijk te zeggen... Heb zelf ook een beetje dit probleem gehad en ik denk dat ik snap wat je bedoelt... Voor mij was er weinig andere keuze omdat ik met een polsblessure zat (zit soms nog af en toe) en dit toch beterschap gaf. Maar ik merk wel dat ik mijn haaknaald ook anders moet vasthouden dan ik gewend was. Voor mij speelt dat in mijn voordeel omdat ik nu niet meer zo razndsnel haak en dat mijn pols weer ten goede komt... Kan je ze niet bij iemand proberen eerst? Of eentje kopen (5euro) ipv dit hele stel?

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 20:24

Ik zocht het linkje ook al, dacht dat ik het in mijn favorieten had gezet maar dat was dus niet zo. 

Ik denk dat het wel wat meevalt met het vasthouden Leentje, maar helemaal zeker ben ik niet daarover.

All you need is love.

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 22:05

Deze haaknaald is speciaal ontwikkend door iemand met MS dus hij zal wel erg goed zijn denk ik dan.

Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 09:04

bij ons in de handwerkwinkel lag hij ook (soort ervan).

volgens de winkelbediende was het ideaal voor degene die de haakpen vasthoud in de mesgreep.

ik heb hem even vastgehouden, en nee, niks voor mij.

er zit 'teveel' tussen mijn vingers. (ik haak met de pen-methode)

groetjes Bettie
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 09:54
Ik heb de haaknaald ook vast als een pen, dit lijkt me dan best wel onhandig... Maar, ik heb er geen ervaring mee, dus kan het ook niet met je delen. Mocht je het wel gaan bestellen ben ik wel heel benieuwd naar wat je ervan vindt!
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 18:42
Hmmm is voor mij dan idd ideaal ik hou de haaknaald vast als een mes.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2009 om 19:28
http://www.purplelindacrafts.co.uk/provo-craft-ergonomic-cro chet-hook-tools-kit-3139-p.asp

Hier staat die haaknaald ook en kan je zien hoe je hem allemaal kan vast nemen . De verzendkosten lijken mee te vallen, ik vraag me af hoe betrouwbaar deze webwinkel is, want anders zou ik de DMC Petra nr. 5 daar wel willen bestellen, ze is een stuk goedkoper dan hier...
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2009 om 22:22
Ik denk dat ik het wel aan zou durven om bij haar te bestellen, als er nog meer mee willen bestellen zeg het maar. Ik wacht nog met bestellen tot de Zondag de 23ste en dan bestel ik Maandag. Want ik zie wel dingetjes die ik erg leuk vindt.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2009 om 13:02
Kheb het uiteindelijk toch niet daar besteld. Ik wou ook de mini kacha kache klikker om toeren te tellen, en die heeft mijn vriend via ebay besteld voor me (een grote schat is het ).

Ik heb de clover haaknaald bij Renske besteld, samen met een paar nieuwe breinaalden voor mama. De DMC haakgaren heb ik maar zo gelaten, vond het zonde om al die kleurtjes aan te kopen voor één keer iets te maken . En eigenlijk heb ik nog een massa catania liggen om al mijn knuffels mee te maken . (verslaafd aan handwerken noemen ze dat geloof ik ).

Patricia, je moet wel opletten voor de verzending, want ik geloof dat ze maar maximum 1,2 kg verzenden naar België.
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2009 om 19:48
Oke , euhm ik denk dat ik er toch nog even goed in moet verdiepen. Want 1,2 kilo heb je dus zo. Geen idee hoeveel dit dan gaat kosten. Verslaafd zijn is ook moeilijk , en wel makkelijk he zo'n vriend . Natuurlijk helpt hij je zo niet van je verslaving af haha .   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns