|
Reageer ![]() |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() Posted: 09 Augustus 2009 om 16:03 |
Gisteren dook er een link op naar een ergonomische haaknaaldenset (die ik nu niet meer kan terugvinden hier ???) met verwisselbare naalden. Nu zoek ik zoiets al een tijdje, en was dus erg blij met de link. Ik sta eigenlijk op het punt ze te bestellen, maar als ik nog eens naar de foto's kijk, vraag ik me af of deze egeinlijk ook wel prettig haken ??
Ik hou namelijk mijn haaknaald vast als een pen, ook bij dikke garens/naalden. Ik heb het wel geprobeerd in de 'mesgreep' maardan heb je total geen controle over wat je doet ; het wordt meer een soort 'rammen' of prikken in de steken dan echt haken. Niet mijn ding dus. In het verleden heb ik wel eens haaknaalden met een rubber gripje gehad, maar die haken erg vervelend ; het gripje (van hard rubber) houdt precies op waar ik mijn handen heb, en daardoor doet het echt zeer. Als ik nu zo dit ding eens gekijk, heeft het een beetje een soort van pistoolgreep, maar omdat de foto niet heel duidelijk is, kan ik het slecht beoordelen of je hem ook normaal (= als een potlood/pen) kunt vathouden. Heeft er iemand ervaring met dit apparaat, en kun je me vertellen of je hem ook normaal, dus als een dikke pen kun vasthouden of dat de greep je min of meer verplicht om te 'hakken' ? In dat laatste geval kan ik me die 25 euro namelijk wellicht beter besparen. ![]() |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Geen idee, maar ze lijken mij best wel handig. Maar ik hou mijn haaknaald wel anders vast, meer op de normale manier denk ik. Als ik die ergnomische haaknaald bekijk dan lijkt het me dat als je hem als een pen vasthoud je niet de handgreep vastheb maar alleen het haakje. Je moet hem dus veel verder naar achter vasthouden om alleen de handgreep vast te houden, wat natuurlijk ook de bedoeling bij deze haaknaald. Ja je zou ze eens moeten zien en vasthouden, zo van een plaatje is het moelijk. |
|
![]() |
|
Francis ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 291 |
![]() |
Kan dus idd mijn berichtje ook niet meer vinden zocht hem al.
|
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Denk als je al problemen hebt met een haaknaald met een gripje dat je jezelf beter het geld bespaart want dan zit je volgens mij met hetzelde probleem.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
chrisje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
![]() |
hm, moeilijk te zeggen... Heb zelf ook een beetje dit probleem gehad en ik denk dat ik snap wat je bedoelt... Voor mij was er weinig andere keuze omdat ik met een polsblessure zat (zit soms nog af en toe) en dit toch beterschap gaf. Maar ik merk wel dat ik mijn haaknaald ook anders moet vasthouden dan ik gewend was. Voor mij speelt dat in mijn voordeel omdat ik nu niet meer zo razndsnel haak en dat mijn pols weer ten goede komt... Kan je ze niet bij iemand proberen eerst? Of eentje kopen (5euro) ipv dit hele stel? |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Ik zocht het linkje ook al, dacht dat ik het in mijn favorieten had gezet maar dat was dus niet zo. Ik denk dat het wel wat meevalt met het vasthouden Leentje, maar helemaal zeker ben ik niet daarover. |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Francis ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 291 |
![]() |
Deze haaknaald is speciaal ontwikkend door iemand met MS dus hij zal wel erg goed zijn denk ik dan.
|
|
![]() |
|
wollieland ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 317 |
![]() |
bij ons in de handwerkwinkel lag hij ook (soort ervan). volgens de winkelbediende was het ideaal voor degene die de haakpen vasthoud in de mesgreep. ik heb hem even vastgehouden, en nee, niks voor mij. er zit 'teveel' tussen mijn vingers. (ik haak met de pen-methode)
|
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
jantinavv ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Juni 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1185 |
![]() |
Ik heb de haaknaald ook vast als een pen, dit lijkt me dan best wel onhandig... Maar, ik heb er geen ervaring mee, dus kan het ook niet met je delen. Mocht je het wel gaan bestellen ben ik wel heel benieuwd naar wat je ervan vindt!
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm is voor mij dan idd ideaal ik hou de haaknaald vast als een mes.
|
|
![]() |
|
Veerletje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
![]() |
http://www.purplelindacrafts.co.uk/provo-craft-ergonomic-cro chet-hook-tools-kit-3139-p.asp
Hier staat die haaknaald ook en kan je zien hoe je hem allemaal kan vast nemen ![]() |
|
![]() |
|
Ticia ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Mei 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 495 |
![]() |
Ik denk dat ik het wel aan zou durven om bij haar te bestellen, als er nog meer mee willen bestellen zeg het maar. Ik wacht nog met bestellen tot de Zondag de 23ste en dan bestel ik Maandag. Want ik zie wel dingetjes die ik erg leuk vindt.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Veerletje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
![]() |
Kheb het uiteindelijk toch niet daar besteld. Ik wou ook de mini kacha kache klikker om toeren te tellen, en die heeft mijn vriend via ebay besteld voor me (een grote schat is het
![]() Ik heb de clover haaknaald bij Renske besteld, samen met een paar nieuwe breinaalden voor mama. De DMC haakgaren heb ik maar zo gelaten, vond het zonde om al die kleurtjes aan te kopen voor één keer iets te maken ![]() ![]() ![]() Patricia, je moet wel opletten voor de verzending, want ik geloof dat ze maar maximum 1,2 kg verzenden naar België. |
|
![]() |
|
Ticia ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Mei 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 495 |
![]() |
Oke
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |